کد مطلب: 

231734

زنجیره‌ی تامین داخلی را با حمایت از شرکت های دانش بنیان تکمیل می‌کنیم

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان در زنجیره تامین صنایع بزرگ کشور قرار دارند، لذا می‌توانیم زنجیره‌ی تامین داخلی را با اتکا به شرکت های دانش بنیان شکل دهیم.
زنجیره‌ی تامین داخلی را با حمایت از شرکت های دانش بنیان تکمیل می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز (یکشنبه) در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما با بیان این که در صندوق، صنعت همانند کوه یخ دیده می‌شود، گفت: بخش اعظمی از کوه یخ در زیر آب قرار دارد که این بخش شرکت‌های نوآور و خلاق هستند که با نوآوری‌های خود شرکت‌های بزرگتر که  بر سطح آب قرار دارند را تقویت می‌کنند.

وی با بیان این که بدون فعالیت شرکت‌های نوآور کوچک، شرکت‌های بزرگ پویایی خود را نمی‌توانند حفظ کنند، خاطر نشان کرد: در صنعت هواپیمایی دنیا شاهد هستیم که چندین شرکت کوچک و متوسط فعالیت می‌کنند تا در نهایت هواپیما به بازار عرضه شود و ما در ایران نیز این روند را پیگیری می‌کنیم.

ملکی‌فر با اشاره به اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی برای تکمیل زنجیره تولید، اظهار کرد: بر این اساس ما به منظور تکمیل زنجیره تولید صنعت هوایی رویداد فناورانه را با همکاری با مرکز همکاری و تحول پیشرفت ریاست جمهوری ، معاونت علمی و انجمن هواپیمایی کشور برگزار کردیم.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برنامه‌های این رویداد تصریح کرد: با برگزاری نشست‌ها، سه شرکت هوایی نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های دانش بنیان معرفی خواهند کرد.

وی برگزاری کارگاه در زمینه استاندارد هوایی را از دیگر برنامه‌های این رویداد ذکر کرد و گفت: ما در بررسی فرآیندهای صنعت هوایی متوجه شدیم که اخذ استاندارد پارت 21 برای توسعه بازار بسیار ضروری و الزامی است. از این رو ما حمایت‌هایی را برای اخذ این استانداردها فراهم کردیم.

به گفته وی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور اخذ استاندارد پارت 21 برای شرکت‌های دانش بنیان این حوزه حمایت‌های بلاعوض ارائه می‌دهد تا شرکت‌های علاقه‌مند بتوانند این استاندارد را اخذ کنند.

ملکی‌فر تاکید کرد: با همکاری سازمان فضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان که علاقه‌مند به شرکت در نمایشگاه ماسک 2019 هستند، حمایت می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-04 12:06

افزودن دیدگاه جدید