کد مطلب: 

231642
آذری جهرمی در جلسه‌ی شورای هماهنگی ICT آذربایجان شرقی، اعلام کرد:

اتصال ۱۰۶ هزار مدرسه به شبکه‌ی ملی اطلاعات تا پایان سال/ حمایت وزارت ارتباطات از آبیاری هوشمند/ راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در تبریز برای حمایت از شرکت‌های فناور/ ارائه‌ی نامناسب تلفن در برخی مناطق محصول عدم سرمایه‌گذاری مناسب در مخابرات بعد از واگذاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه‌ی وزارت متبوعش برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، گفت: با اینکه اتصال ۱۰۶ هزار مدرسه از وظایف ما نیست اما این کار تا پایان سال انجام می شود.
اتصال ۱۰۶ هزار مدرسه به شبکه‌ی ملی اطلاعات تا پایان سال/ حمایت وزارت ارتباطات از آبیاری هوشمند/ راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در تبریز برای حمایت از شرکت‌های فناور/ ارائه‌ی نامناسب تلفن در برخی مناطق محصول عدم سرمایه‌گذاری مناسب در مخابرات بعد از واگذاری

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای هماهنگی ICT استان آذربایجان شرقی که با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان و مدیران کل شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسات برای ارائه مشکلات و انتقادات برگزار می شود، گفت: از نظر مردم ارتباطات امروز دسترسی به اینترنت تعریف می شود و موارد دیگر به عنوان خدمات پایه باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به شاخص های دسترسی در این استان، افزود: تکلیف قانون برنامه این است که تا پایان برنامه ششم ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار حتما پوشش داشته باشند.

آذری جهرمی به پوشش ۶۷ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی با دار بودن ۳۰۷۶ روستا که از این تعداد ۲۰۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار هستند و از این تعداد، ۶۷ درصد دارای دسترسی هستند دارای رتبه مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه شاخص ارتباطی این استان در یک سوم بالایی استان های کشور است، افزود: استعداد جوانان استان در حوزه ICT ظرفیت مناسبی است که تمام این شاخص ها فرصت های استفاده از ICT در استان را فراهم کرده است.

وزیر ارتباطات به مشکلات ارتباطی در مناطق اهر و هریس و کلیبر اشاره کرد و گفت: اگر مشکلات این مناطق مرتفع شود شاخص ارتباطی این استان از سطح نرمال کشوری بالاتر می رود. وی به مشکلات فرکانسی با کشور همسایه و موقعیت جغرافیایی منطقه به عنوان مسائل موجود اشاره کرد و افزود: در این مناطق باید در فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ پوشش داده شود که در اختیار صدا و سیما است و دو سال است که پیگیر دریافت این فرکانس هستیم.

وی به ارائه نامناسب تلفن ثابت در برخی از مناطق کشور و استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل این مساله عدم سرمایه گذاری مناسب بعد از واگذاری مخابرات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه فیبر نوری در روستاهای استان به عنوان فاز نخست توسعه ارتباطات، خبر داد و گفت: بیش از ۵۸۰ سایت استان که از تکنولوژی قدیمی برخوردار بود تا فروردین ۹۸ با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار به تکنولوژی روز ارتقا یافت.

وی فاز دوم توسعه ارتباطات در این استان را اتصال ۶۴۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات و پهن باند موبایل عنوان کرد و افزود: با انجام این پروژه از سیم کارت به جای مودم در روستاها استفاده می شود و همچنین افرادی که از شهر به روستاها می روند نیاز به تعویض سیم کارت ندارند.

آذری جهرمی تصریح کرد: تا پایان امسال ۳۰۲ کیلومتر فیبرنوری در روستاها و مناطق شهری این استان تجهیز می شود که بخش مهمی از انسدادهای ارتباطی این استان با این پروژه رفع می شود.

وزیر ارتباطات از آغاز انجام پوشش ۳۰۰ روستا تا پایان سال خبر داد و گفت: این برنامه در حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و با اتمام آن پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به ۸۰ درصد می رسد.

آذری جهرمی، به برنامه هوشمند سازی مدارس اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه، مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت باید به صورت رایگان به شبکه اتصال داشته باشند که وظیفه اتصال آنها با وزارت ارتباطات است.

وی درباره برنامه وزارت ارتباطات برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، افزود: با اینکه اتصال ۱۰۶ هزار مدرسه از وظایف ما نیست اما این کار تا پایان سال انجام می شود.

آذری جهرمی به وجود ۱۷۰ مدرسه کپری در این برنامه برای اتصال خبر داد و گفت: اتصال این مدارس نیز آغاز شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امروز ما در عصر اقتصاد و تحول دیجیتال هستیم، گفت: تمام این زیرساخت ها و امکانات برای رسیدن به اقتصاد بزرگی مانند اقتصاد دیجیتال است.

وی از آبیاری هوشمند به عنوان یکی از کاربردهای این حوزه نام برد و افزود: پایلوت استفاده از اینترنت اشیاء برای هوشمند سازی در دشت مغان و جهرم اجرا شده و مسوولان این استان هم می توانند پایلوت آبیاری هوشمند را در آذربایجان شرقی اجرا کنند و وزارت ارتباطات نیز حمایت می کند.

آذری جهرمی از بهداشت و درمان، تجارت الکترونیک، گردشگری و صنایع دستی به عنوان بخش هایی یاد کرد که می تواند در این حوزه ثروت سازی کند.

وی با اشاره به ظرفیت های این استان، افزود: برنامه داریم که اکوسیستم فناوری دیجیتال در این استان به سمتی حرکت کند که مولد باشد و راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در تبریز برای حمایت از شرکت های فناور استان به همین منظور انجام می شود.

وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد که به زودی در سفر مجدد به آذربایجان شرقی، موضوع مناطق گردشگری، اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی آبیاری را پیگیری کند تا از ظرفیت های بالای این استان برای رسیدن به شرایط مطلوب استفاده شود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه نمایندگان مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی مسائل و مشکلات ارتباطی مناطق خود به خصوص درباره پوشش اینترنت را با وزیر ارتباطات مطرح کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-02 17:18

افزودن دیدگاه جدید