کد مطلب: 

231618

افتتاح دسترسی ۶۴۴ روستای استان آذربایجان شرقی به شبکه‌ی ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح پروژه های ارتباطی استان آذربایجان شرقی با هدف توسعه دسترسی شهرها و روستاهای این استان، از اتصال ۶۴۴ روستای این استان به شبکه‌ی ملی اطلاعات خبر داد.
افتتاح دسترسی به شبکه‌ی ملی اطلاعات در ۶۴۴ روستای استان آذربایجان شرقی

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی استان آذربایجان شرقی که با دستور رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، با اشاره به علاقه جوانان آذربایجان شرقی بعد از تیم فوتبال تراکتورسازی به ارتباطات، گفت: یک نیاز جدی و استعدادهای خوبی برای توسعه IT و ایجاد اشتغال در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات دولت دوازدهم برای توسعه ارتباطات در استان آذربایجان شرقی در 3 فاز طراحی شده است، افزود: فاز نخست در فروردین امسال به بهره برداری رسید و 528 دکل مخابراتی توسط شرکت مخابرات و همراه اول با سرمایه گذاری 24میلیارد تومانی به روز رسانی شد.

وی فاز دوم را راه اندازی 114 سایت مخابراتی توسط شرکت ایرانسل، 81 سایت مخابراتی همراه اول و 3 سایت مخابراتی توسط رایتل عنوان کرد و افزود: با این اقدامات تکمیل پوشش مناطق شهری و اتصال 644 روستا به شبکه ملی اطلاعات انجام شد که با سرمایه گذاری بیش از 26 میلیارد تومان توسط دولت و 86 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی امروز به بهره برداری رسید.

آذری جهرمی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه 89/9 درصد پوشش جمعیتی استان آذربایجان شرقی و همچنین 67درصد روستاهای بالای 20 خانوار نیز به این شبکه متصل می شوند و هدف گذاری فاز سوم رساندن این عدد تا پایان امسال به 80 درصد است.

وی همچنین گفت: عملیات احداث 302 کیلومتر فیبر نوری در سطح آذربایجان شرقی برای رسیدن به شاخص 80 درصد پوشش روستاهای بالای 20 خانوار با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان آغاز می شود.

وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود از رییس جمهوری خواست که دستور افتتاح پروژه های ارتباطی آذربایجان شرقی با مجموع 112 میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی برای ایجاد دسترسی 300 روستای دیگر تا پایان سال 98 را اعلام کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-01 23:44

افزودن دیدگاه جدید