کد مطلب: 

231599

افزایش درآمد هواوی علی رغم تحریم‌های آمریکا/ لیست سیاه جواب نداد؛ آمریکا راه مذاکره را در پیش گرفت

شرکت فناوری هواوی چین می‌گوید که درآمدش در نیمه اول ماه جاری میلادی به رغم قرار گرفتن در فهرست سیاه آمریکا، یک‌پنجم افزایش یافته است.
افزایش درآمد هواوی علی رغم تحریم‌های آمریکا/ لیست سیاه جواب نداد؛ آمریکا راه مذاکره را در پیش گرفت

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، به گفته هواوی افزایش درآمد شرکت در این مدت ۲۳ درصد بوده است. ۳۸ درصد از فروش تلفن‌های هوشمند در چین متعلق به هواوی است و به این ترتیب هواوی صاحب بزرگ‌ترین بازار دنیا در این زمینه است.

به گفته یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی بسیاری از مردم چین به این دلیل از این شرکت حمایت می‌کنند که هواوی را قربانی جدال تجاری بین آمریکا و چین می‌دانند.

آمریکا شرکت هواوی را که دومین تولیدکننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، در فهرست سیاه خود قرار داده است.

آمریکا می‌گوید هواوی می‌تواند امنیت ملی کشور را تهدید کند و آن را در فهرست شرکت‌هایی گذاشته که اجازه استفاده از تکنولوژی آمریکا را بدون تایید قبلی ندارند.

آمریکا معتقد است که استفاده از تکنولوژی "۵‌جی" می‌تواند به چین برای جاسوسی از مشتریانش کمک کند.

همکاری با بنگاه‌های جاسوسی بین‌المللی، دزدیدن بازوی رباتیک (دزدیدن مالکیت معنوی ربات تَپی از شرکت تی‌موبایل)، ماجرای ورقه‌ شیشه‌های الماس‌پوش مقاوم و معامله‌ با ایران از دیگر اتهاماتی است که علیه هواوی مطرح شده است. البته شرکت هواوی تمام این اتهامات را رد می‌کند.

این در حالی است که دو کشور برای برطرف کردن اختلافات از چند روز قبل مشغول مذاکره در مرکز تجاری شانگهای هستند. این اولین نشست دو طرف در حدود سه ماه اخیر است و به نظر می‌رسد هدف آن قبل از هرگونه اقدام عملی، اعتماد‌سازی است.

صندوق بین‌المللی پول تعرفه‌های اضافه‌ای را که دو کشور روی کالاهای یکدیگر وضع کرده‌اند عاملی کلیدی در کاهش رشد اقتصاد جهان در آینده می‌داند.

دو کشور در بیش از یک سال گذشته، روی محصولات صادراتی تعرفه‌های سنگینی وضع کرده‌اند.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده بود تعرفه‌هایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار روی صادرات چین وضع خواهد کرد.

پس از آن که آمریکا روی محصولات صادراتی چینی تعرفه سنگینی بست، چین دست به اقدام مشابهی زد و آمریکا را به شعله‌ور کردن بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی در تاریخ متهم کرد.

ترامپ بارها چین را به رفتار غیرمنصفانه در مبادلات تجاری با آمریکا متهم کرده و گفته است برای جبران این وضعیت تعرفه‌ها را بر واردات کالا از این کشورها وضع کرده است. با توجه به حجم پائین‌تر واردات چین از آمریکا، آمریکا در این جنگ کمتر متضرر خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-01 12:58

افزودن دیدگاه جدید