کد مطلب: 

231492

پژوهشگاه ICT ظرفیت خوبی برای بین‌المللی شدن تکنولوژی‌های بومی ایرانی است

رئیس کمیته فناوری‌های نوین و هوافضای مجلس، با اشاره به نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در روند پروژه‌های فناوری‌های نوین ارتباطی، اظهار کرد: پژوهشگاه ICT از ظرفیت خوبی برای بین‌المللی شدن تکنولوژی‌های بومی ایرانی برخوردار است.
پژوهشگاه ICT ظرفیت خوبی برای بین‌المللی شدن تکنولوژی‌های بومی ایرانی است

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدرضا منصوری در خصوص پروژه هایی که در زمینه فناوری‌های نوین از سوی جوانان دانشگاهی و نخبه در حال انجام است، گفت: تکنولوژی های بومی ایرانی قابلیت این را دارند به آنها پرداخته شود و علاوه بر سطح داخلی، در عرصه بین‌المللی هم بتوان آنها را معرفی و عرضه کرد.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در غالب پروژه‌های فناوری‌های نوین ارتباطی مدنظر قرار می‌گیرد، استفاده از تجارب و پژوهش‌های صورت گرفته در پژوهشگاه های مطرح و بزرگ حاکمیت است که در این بین پژوهشگاه ICT نقش عمده ای ایفا می کند.

نماینده مردم ساوه ارائه فناوری های نوین، به جامعه به خصوص جامعه بین‌المللی را از نقاط ضعف موجود عنوان و خاطرنشان کرد: پژوهشگاه ICT می تواند با هزینه کمتر و دیدگاه علمی جامع، بستر ارائه محصولات و فناوری‌های نو در جوامع تخصصی بین‌المللی مانند ITU و WSIS باشد.

منصوری، تصریح کرد: با معرفی آخرین پروژه‌ها و دستاوردهای نوین ارتباطی در عرصه بین‌المللی می توان علاوه بر کسب افتخار برای نام جمهوری اسلامی ایران، حتی محصولات را در سایر کشورها تجاری سازی کرد.

رئیس کمیته فناوری‌های نوین و هوافضای مجلس، همچنین در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی تا چه حد می‌تواند به تقویت و رشد این پروژه‌ها در پژوهشگاه کمک کند، گفت: سازمان پژوهش های مجلس می تواند در تعامل با پژوهشگاه ICT، از ظرفیت‌های آن استفاده کرده و با برگزاری جلسات مشترک بین فعالان و تصمیم‌گیران اصلی، به پیشبرد اهداف کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-30 15:18

افزودن دیدگاه جدید