کد مطلب: 

231431

شرکت‌های دانش‌بنیان سنجش ‌از دور به کمک روستاییان می‌آیند

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف به کارگیری خدمات ماهواره ای در روستاها از توانمندی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده می کند.
شرکت‌های دانش‌بنیان سنجش ‌از دور به کمک روستاییان می‌آیند

به گزارش سیتنا، توسعه کاربری های عمومی ماهواره ها در دنیا یکی از مهم ترین اقدامات کشورها در حوزه توسعه فناوری های ماهواره ای است. رونق کشاورزی و تولید محصولات مختلف با کمک این خدمات، شتاب بیشتری می گیرد و برخی مخاطرات در این حوزه به خوبی قابل ردگیری و کاهش است.

توسعه و ایجاد مرکز اطلاعات و مدیریت منابع روستایی با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای اجتناب‌ناپذیر است و  فراهم کردن این خدمات  تنها با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای امکانپذیر است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر همین مبنا، اقدام به بهره گیری از خدمات شرکت های دانش بنیان برای توسعه این خدمات در روستاها کرده است.

سامانه پایش ماهواره‌ای و مدیریت اراضی کشاورزی، سامانه پهنه‌بندی و هشدار مخاطرات طبیعی، سامانه پزشکی از دور و سامانه آموزش از دور از جمله خدماتی است که در روستاها به کمک ماهواره ارائه خواهد شد. این سامانه‌ها با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سنجش ‌از دور انجام خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-29 15:42

افزودن دیدگاه جدید