کد مطلب: 

231335

رئیس جمهور: تهدیدهای فضای مجازی باید در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات به حداقل برسد

رئیس جمهوری با اشاره به لزوم نگاه جامع، علمی و نتیجه بخش برای مدیریت فضای مجازی، تاکید کرد: فناوری های نوین ارتباطی قادرند تحرک فراوانی در خدمت امن تر و ارزان تر به مردم، اشتغال، رونق تولید و شفافیت در بازار ایفا کنند.
رئیس جمهور: تهدیدهای فضای مجازی باید در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات به حداقل برسد

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه و در جلسه شورای عالی فضای مجازی، افزود: انفعال، چه در بهره گیری از فرصت ها و چه در مقابله با تهدیدهای فضای مجازی؛ و همچنین نادیده گرفتن فرصت های فناوری های ارتباطی و خدماتی که به مردم می دهند، بخاطر نگرانی از تهدیدهای آن نتیجه بخش نیست.

رئیس جمهور فناوری را بخش مهمی از سبک زندگی جامعه دانست و با تاکید بر لزوم کاربست روش های علمی، ایجابی و نتیجه بخش برای مصونیت کشور و جامعه از تهدیدهای فضای مجازی، گفت: تهدیدهای فضای مجازی باید در بستر شبکه ملی اطلاعات به حداقل ممکن برسد و راه کوتاه تر و موثرتری جز این وجود ندارد.

در این جلسه نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور مورد بررسی قرار گرفت و خطوط اجرایی آن به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید.

بر این اساس نظام هویت معتبر در فضای مجازی برای هر نوع تعامل فنی، اقتصادی (پولی و مالی)، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اداری میان اشخاص، گروه‌ها، اشیاء، خدمات، محتواها و مکان‌ها مورد نیاز بوده و موجب توسعه اقتصادی و تسهیل امور اداری کشور خواهد شد.

هدف از ایجاد این نظام، استقرار زیست بوم تأمین کننده زیر ساخت تعاملات آزادانه، سالم، پویا، مسئولانه و سودمند با رعایت حقوق فردی و جمعی در روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فناورانه بین انواع موجودیت‌ها در فضای مجازی است که زمینه لازم را برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال، سامانه‌های فنی، رسانه‌های تعاملی و خدمات اداری ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-27 21:56

افزودن دیدگاه جدید