کد مطلب: 

231313
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در پاسخ به سیتنا:

قیمت و موجودی گوشی‌های تلفن همراه در بازار را رصد و کنترل می‌کنیم/ افزایش قیمت گوشی به دلیل وارداتی بودن آن، تابع افزایش نرخ ارز است/ برنامه‌هایی در حوزه‌ی ساخت داخل گوشی دنبال می‌شود/ وزارت ارتباطات پیگیر ترخیص بخشی از گوشی‌های جامانده در گمرک است

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، پیرامون بالا بودن قیمت گوشی تلفن همراه و ناکافی بودن مدل‌های مختلف آن در بازار، گفت: برای رصد و کنترل بازار، موجودی و قیمت کالاها در بازار را مدنظر داریم و این سیاستی است که به دنبال آن هستیم.
قیمت و موجودی گوشی‌های تلفن همراه در بازار را رصد و کنترل می‌کنیم/ افزایش قیمت گوشی به دلیل وارداتی بودن آن، تابع افزایش نرخ ارز است/ برنامه‌هایی در حوزه‌ی ساخت داخل گوشی دنبال می‌شود/ وزارت ارتباطات پیگیر ترخیص بخشی از گوشی‌های مانده در گمرک است

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست خبری حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی صبح امروز شنبه (پنجم مردادماه 98) با حضور مدیران این حوزه برگزار شد.

وی با اشاره به ایجاد ساختار جدیدی تحت عنوان قائم‌مقام وزیر صمت در این وزارتخانه، گفت: وزارت صمت در حال حاضر یک ابر وزارتخانه است که در حوزه‌های صنایع، معادن و فلزات، صنایع سنگین و بازرگانی در آن فعالیت می‌کنند و مجموعه دولت به این نتیجه رسید که حوزه بازرگانی در شرایط فعلی اهمیت ویژه‌ای دارد و رئیس جمهور و وزیر صمت تاکید داشتند تا حوزه‌ی بازرگانی در قالب یک بخش تحت نظارت و فرماندهی قائم مقام وزیر صمت اداره شود.

وی افزود: بر طبق مصوبه جدید دولت صندوق ضمانت صادرات ایران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، مرکز تجارت الکترونیکی، مرکز ملی فرش ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام زیر مجموعه قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی قرار گرفتند.

مدرس خیابانی در بخشی از این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون بالا بودن قیمت گوشی تلفن همراه و ناکافی بودن مدل‌های مختلف گوشی در بازار، گفت: برای رصد و کنترل بازار، موجودی و قیمت کالاها در بازار را مدنظر داریم و این سیاستی است که به دنبال آن هستیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت‌ها ماحصل افزایش نرخ ارز است؛ چراکه این کالاها تماما وارداتی هستند.

مدرس خیابانی در بخش دیگری از پاسخ به سیتنا با تمجید از اقدام نهادهای مسوول در اجرای طرح رجیستری گوشی، خاطرنشان کرد: در رجیستری بحث قاچاق گوشی‌ها کنترل شده است.

وی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که وزارت ارتباطات هم برنامه‌هایی در حوزه‌ی ساخت داخل گوشی دارد و همچنین پیگیر است تا زمینه‌ای فراهم شود تا بخشی از گوشی‌های جامانده در گمرک، سریع‌تر ترخیص و در شبکه‌ی توزیع قرار گیرد.

انتهای پیام

برای مشاهده‌ی گزارش تصویری نشست، اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-27 12:33

افزودن دیدگاه جدید