کد مطلب: 

231218

رسوایی کمبریج آنالیتیکا؛ فیس‌بوک پرداخت جریمه پنج میلیارد دلاری را پذیرفت

فیسبوک بابت آنکه اطلاعات کاربرانش را در سال ۲۰۱۶ بدون اجازه آنها در اختیار یک شرکت پردازش داده‌ها قرار داده، باید پنج میلیارد دلار جریمه بدهد. این اطلاعات در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند.
رسوایی کمبریج آنالیتیکا؛ فیس‌بوک پرداخت جریمه پنج میلیارد دلاری را پذیرفت

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، فیسبوک پرداخت وجه المصالحه پنج میلیارد دلاری را که "کمیسیون تجارت فدرال" آمریکا (FTC) تعیین کرده بود، پذیرفته است. این سازمان نظارتی پیشتر این مبلغ جریمه را برای حل و فصل اختلاف با فیسبوک بر سر افشای اطلاعات شخصی کاربران تعیین کرده بود.

دو منبع موثق به رویترز گفته‌اند که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا روز چهارشنبه دوم مرداد (۲۴ ژوئیه) اعلام می‌کند که فیسبوک به عنوان بخشی از قرار و مدار گذاشته‌شده، یک کمیته اجرایی برای حفاظت از داده‌ها را تشکیل خواهد داد.

همچنین باید اطمینان حاصل شود که از حریم خصوصی کاربران در آینده به طور شایسته حفاظت شود. پنج میلیارد دلار جریمه تعیین‌شده از سوی مرجع نظارتی آمریکا FTC، بالاترین میزان جریمه‌ای است که تا کنون از سوی این نهاد درخواست شده و فیسبوک نیز پرداخت آن را پذیرفته است.

این مبلغ مصالحه باید از سوی یک قاضی فدرال تایید شود. مرجع نظارتی آمریکا FTC و کمپانی فیسبوک هر دو از پاسخ دادن در این زمینه به خبرنگاران خودداری کرده‌اند.

سازمان نظارتی آمریکا FTC بررسی کرده بود که آیا این بزرگترین شبکه اجتماعی (فیسبوک) با دادن داده‌های کاربرانش به شرکت پردازش داده‌های کمبریج آنالیتیکا در جریان مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ قانون حفاظت از داده‌های سال ۲۰۱۱ را نقض کرده یا نه.

کریستوفر وایلی، از کارکنان ارشد سابق کمبریج آنالیتیکا، در مصاحبه‌ای با نشریه ‌"آبزرور" فاش کرده بود که این شرکت اطلاعات مربوط به میلیون‌ها کاربر فیسبوک را برای استفاده در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ جمع کرده بود.

هشدار سیاستمداران و نهادهای نظارتی درباره این پدیده، موضوع نظارت شدیدتر بر فیسبوک را به عرصه بحث عمومی کشاند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-24 23:30

افزودن دیدگاه جدید