کد مطلب: 

231199

وزیر علوم: صندوق نوآوری و شکوفایی با وجود سابقه کم فعالیت، دستاوردهای چشمگیری داشته است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی و حامیان مختلف حوزه دانش بنیان اگرچه سابقه طولانی مدت فعالیت ندارند، اما خوشبختانه دستاوردهای چشمگیر و قابل توجهی در طول این مدت داشته ­اند.
وزیر علوم: صندوق نوآوری و شکوفایی با وجود سابقه کم فعالیت، دستاوردهای چشمگیری داشته است

به گزارش خبرنگار سیتنا، در چهلمین نشست روسای پارک­ های علم و فناوری سراسر کشور که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی عنوان کرد: از حمایت و کمک­ های دکتر وحدت و سایر همکارانشان در این حوزه تشکر می­ کنم. مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه شرکت­ های دانش ­بنیان، نگاه و رویکرد ویژه­ ای به صندوق­ های پژوهش و فناوری دارند که این رویکرد با همکاری نهادهایی چون وزارت علوم، پارک­ های علم و فناوری و… می­ تواند به توسعه فناوری­ ها و حوزه دانش ­بنیان کمک شایانی کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: تمام تلاش نهادهای مربوطه در اکوسیستم نوآوری و فناوری این است که بتوانند در فرآیند بهم پیوسته ­ای بخش توسعه صنعتی مبتنی بر دانش و فناوری­ های جدید را یاری کنیم.

غلامی افزود: امروزه زمینه­ های مختلفی را در حوزه اقتصاد داریم که نیاز به ایده­ های جدید و همکاری­ های بخش­ های مختلف در مجموعه­ های علمی و فناورانه دارد، لذا جمع امروز از مجموعه­ های مهم و تاثیرگذار در اکوسیستم فناوری و نوآوری محسوب می­شود.

وی خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک­ های علم و فناوری، مراکز علمی و حامیان مختلف این حوزه، اگرچه سابقه طولانی مدت فعالیت ندارند؛ اما خوشبختانه دستاوردهای چشمگیر و قابل توجهی به­دست آورده­اند؛ از همین­ رو می­ توان آینده خوبی را برای این اکوسیستم پیش ­بینی کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر برای انجام کارهای متنوع و گسترده، شرایط پیشرفت در کشور باز است و انگیزه ­های مختلفی در این حوزه وجود دارد، لذا می­ توان رشد و توسعه این حوزه را انتظار داشت.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مقایسه با سایر کشورها ایران جایگاه خوبی داشته و با سرعت خوبی در حال رشد است تا بتواند جایگاه خوبی را در این حوزه به­ دست آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-24 16:59

افزودن دیدگاه جدید