کد مطلب: 

231138

پژوهشگاه ICT تسهیل‌گر و تصدی‌گر پروژه‌هاست

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر ضرورت ایجاد و توسعه پروژه ها در کنار تحقیقات، گفت: سیاست مدیریت تحقیقات باید همسو با راهبری پیش برود.
پژوهشگاه ICT تسهیل‌گر و تصدی‌گر پروژه‌ها است

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر وحید یزدانیان در نشست صمیمانه با اعضای پژوهشکده فناوری اطلاعات که عصر یکشنبه ۳۰ تیر ماه  برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، آشنایی بیشتر با فعالیت های در حال انجام این پژوهشکده است.

وی، گفت: باید با علم به گروهی بودن کارها، شان و جایگاه پژوهشگاه را به حد واقعی خود برسانیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه رویکرد ما نسبت به شورای پژوهشی تغییر کرده، گفت: از این پس پروژه هایی که به سفارش انجام می شود از طرح در این شورا معاف هستند. لذا این اطمینان که کار با سرعت جلو می رود، قوت می یابد.

وی، همچنین به استفاده حداکثری از ظرفیت پژوهشگاه تاکید کرد و افزود: زمانی که پروژه ها در اصطلاح پخته شوند، می توانند در معرض دید دیگران قرار گیرند و این مساله درباره نقشه راه بیشتر صدق می کند.

یزدانیان، همچنین در واکنش به اظهارات دکتر معین رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات مبنی بر اجرای جنبه های فناورانه پروژه ها اظهار کرد: ما در پژوهشگاه حتی می توانیم مجری یا توسعه دهنده کار را از بیرون آورده و کار را در ابعاد کوچک و به شکل آزمایشی اجرا کنیم.

وی، با اشاره به یکی از پروژه های پژوهشکده فناوری اطلاعات گفت: برنامه عملیاتی خدمات اجباری مبتنی بر اینترنت اشیا خوب است اما الزام به تنهایی کفایت نمی کند و باید یک نرم افزار یا پلتفرم ایجاد شود که پیش زمینه معرفی پروژه باشد.

در بخشی از جلسه، دکتر معین گفت: با جاری و ساری شدن توسعه خدمات الکترونیکی در پژوهشگاه و ایجاد نمونه های کوچک در سطح پایلوت، می تواند به اجرای سریع و گسترده آن کمک کند.

دکتر یزدانیان، یا تایید این اظهارات خاطرنشان کرد: کار پژوهشگاه، صنعتی نیست اما می توان مانند دانشگاه ها و سایر محیط های علمی از حداقل امکانات استفاده کرد تا نمونه های پایلوت تحقق پیدا کنند.

وی، با تاکید بر سیاست مدیریت تحقیقات و راهبری آنها گفت: باید این باور بین همکاران داخل و خارج از مرکز به وجود آید که برخی از پروژه ها با توجه به برخورداری از ماهیت حاکمیتی، قابلیت برون سپاری ندارند.

دکتر بدیع مشاور ارشد رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در بخشی از این جلسه به جنبه های فناورانه و پیرافناوری اشاره و اظهار کرد: ما پروژه ها را بررسی می کنیم و به نتیجه می رسانیم. اگر ما یک مگاپروژه را مدنظر قرار دهیم، نباید از نگاه فناوری، نسبت به شاخص ها بی تفاوت باشیم و باید با مشخص کردن حوزه های کاربری مختلف، شاخص متناسب با روحیات آن کاربرد را شکل دهیم.

یزدانیان، نیز در تکمیل این اظهارات تاکید کرد که پژوهشگاه ارتباطات در کنار پژوهشگاه فضایی و مجموعه هایی از این قبیل، می تواند پشتیبان فرایند باشند.

وی، تصریح کرد: به عبارت دقیق تر پژوهشگاه ICT می تواند علاوه بر نقش تصدی گری، نقش تسهیل گر ایفا کند. زیرا بعضی از پلتفرم ها نقش تصدی گری دارد و نظام ما، پشتیبانی مبتنی بر اطلاعات و فناوری اطلاعات است.

یزدانیان، افزود: همچنین در زمینه هایی که هزینه نیازسنجی بالاست و یا اقداماتی که در دانشگاه ها انجام می شود می توان نقش تسهیل گر و حامی ایفا کرد.

در حاشیه این نشست، دکتر یزدانیان به همراه دکتر معین رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات، از اداره آزمایشگاه این پژوهشکده و دیگر گروه های پژوهشی آن بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-23 10:39

افزودن دیدگاه جدید