کد مطلب: 

231048

رئیس کل سازمان امور مالیاتی: مالیات هوشمند، نوید دهنده‌ی تحقق اهداف نظام مالیاتی است

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور، در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ، بر لزوم هوشمندسازی نظام مالیاتی برای تحقق اهداف سازمان تاکید کرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور: مالیات هوشمند، نوید دهنده‌ی تحقق اهداف نظام مالیاتی است

به گزارش سیتنا، دکتر امید علی پارسا، با حضور در غرفه سازمان امور مالیاتی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، ضمن تقدیر از تلاش مدیران و کارکنان سازمان، گفت: فناوری های پیشرفته، بستر ایده آلی را برای رصد اطلاعات و پردازش و مدیریت آن فراهم کرده اند؛ به گونه ای که در نظام های مالیاتی دنیا، امکان فرار مالیاتی، بسیار کاهش یافته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، پایانه های فروشگاهی و ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم را از ظرفیت های مهم در اختیار برای دستیابی به ریز داده های مربوط به فعالیت اقتصادی افراد عنوان کرد و گفت: با تکیه بر این ظرفیت ها، جمع آوری و نگهداری اطلاعات واقعی افراد و به دنبال آن تشخیص مالیات و تولید اظهارنامه های قابل اعتماد و باکیفیت میسر و امکان اخذ مالیات متناسب با ثروت، درآمد و مصرف و نهایتا گسترش هر چه بیشتر عدالت مالیاتی فراهم می شود.

دکتر پارسا با بیان این که فرارمالیاتی مهمترین چالش نظام مالیاتی است، اظهار داشت: مسدود کردن مفرهای مالیاتی به جز از طریق دستیابی به اطلاعات همه دستگاه های ذیربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی ها و سرمایه افراد امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: بدیهی است حذف فرار مالیاتی موجب عدالت مالیاتی، تحقق کامل درآمدهای مالیاتی و به تبع آن تامین هزینه های جاری و عمرانی و رشد و توسعه همه جانبه کشور می شود.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی، طرح جامع مالیاتی را به مثابه دوربین نامحسوسی دانست که همه فعالیت های اقتصادی را رصد می کند و جایی برای انکار باقی نمی گذارد و با حذف پنهان کاری ها، صداقت در اظهارات مودیان را به ارمغان می آورد.

دکتر پارسا، با بیان این که کشور بایستی از طریق درآمدهای مالیاتی اداره شود، تصریح کرد: اگر درآمدهای مالیاتی نباشد تورم رشد پیدا می کند و این به معنای فشار به طبقه متوسط، حقوق بگیر و بازنشسته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، بر ضرورت هوشمندسازی نظام مالیاتی تاکید کرد و گفت: با تکمیل طرح جامع مالیاتی و دریافت اطلاعات کامل مورد نیاز از دستگاه های ذیربط، شاهد نظام نوین مالیاتی مبتنی بر عدالت خواهیم بود.

وی همچنین بر حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال کشور تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین دار باشد و صرفا تولید کنندگان واقعی از این حمایت ها بهره مند شود.

دکتر پارسا، با بیان اینکه هدف نظام مالیاتی صرفا مالیات ستانی نیست، اظهار داشت: هدف اصلی نظام مالیاتی، شفاف سازی و سلامت اقتصادی کشور است و در یک کلام می توان گفت هدف اصلی نظام مالیاتی، ریل گذاری برای توسعه پایدار کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-21 15:56

افزودن دیدگاه جدید