کد مطلب: 

231003

تقدیر از طرح‌های برگزیده پژوهشگاه ICT در جشنواره فاوا

وزیر ارتباطات در آیین هشتمین جشنواره ملی فاوا با اهدای لوح تقدیر، از ۴ طرح برگزیده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقدیر به عمل آورد.
تقدیر از طرح‌های برگزیده پژوهشگاه ICT در جشنواره فاوا

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، چهار طرح پژوهشگاه ICT در جشنواره هشتم ملی فاوا، شایسته تقدیر شد.

سوئیچ چندرسانه ای مبتنی بر IP با هدایت دکتر حسن یگانه به عنوان یکی از آثار برتر این جشنواره موفق به کسب رتبه اول شد.

همچنین طرح سامانه اندازه گیری شدت پرتوهای رادیویی به رهبری مهندس مسعود آرزومند یکی از نمونه های موفق در فهرست برگزیدگان بود که شایسته تقدیر شد.

از دیگر برگزیدگان این جشنواره، طرح رتبه بندی و پایش وب سایتها با مجری‌گری مهندس لیلا ربیعی بود که شایسته تقدیر اعلام شد. علاوه بر سه طرح فوق، از طرح تقویت کننده باند Ku با هدایت دکتر رقیه کریم زاده بائی نیز قدردانی شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات و جایزه ملی کیفیت صبح امروز (شنبه ۲۹ تیر ۹۸) با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، نیره ‌سادات پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، دکتر وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه ICT ، معاونین وزیر ارتباطات و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در سالن کنفرانس محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم از ۵۱ طرح تقدیر شد که در میان آنها ۱۵ نفر حائز رتبه نخست شدند.

وزیر ارتباطات در بخشی از این مراسم کیفیت را در زمره حق‌الناس عنوان کرد و گفت: ما باید اهتمام ویژه به این موضوع داشته باشیم زیرا سازمانی که فرآیندهای کیفی‌ آن درست نباشد، نمی‌تواند کیفیت درست به دست مردم دهد.

مهندس آذری جهرمی، افزود: آن مسئله‌ای که هم‌اکنون حائز اهمیت است، این است که در عصر تحول دیجیتال و زمانی که این موضوع رو به گسترش است، توجه به کیفیت و شاخصه‌های کیفی جزو اصول مهمی است که باید مورد عنایت قرار گیرد‌.

همچنین سیدستار هاشمی، دبیر جشنواره و سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات، ضمن ارائه گزارش آماری از جشنواره، گفت: این جشنواره در موضوعات استارت‌آپ برتر در حوزهICT با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، توسعه کسب‌و‌کار در حوزه فاوا با همکاری سندیکای مخابرات ایران، پژوهش‌های منتهی به فناوری با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت‌های برترIT در توسعه اقتصادی با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و فناوری فضایی و خدمات فضاپایه با همکاری سازمان فضایی اقدام به انتخاب آثار برتر کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، نیز در این جشنواره آمادگی سازمان متبوعش را برای تدوین استاندارد فناوری های نوین برای دسترسی مناسب از فضای ارتباطی در کشور اعلام کرد.

نیره پیروزبخت، افزود: در سال‌های اخیر شاهد کیفیت بیش از پیش در حوزه فناوری اطلاعات بوده ایم.

وی، با اشاره به موضوع کیفیت اظهار کرد: کیفیت برمبنای مرغوبیت، قیمت، سرعت و نوآوری سنجیده می‌شود که تمامی مولفه ها در مجموع موضوع کیفیت را برای ما مشخص می‌کند که در نهایت رضایت مشتری را به دنبال دارد.

پیروزبخت، افزود: در سال‌های اخیر، قانونگذار سازمان ملی استاندارد ایران را به عنوان سازمان موظف به تعیین راهبرد ملی کیفیت کرده ، بطوریکه جایزه ملی کیفیت توسط این سازمان و با هماهنگی با نهادهای دیگر انجام می‌شود.

وی، با بیان اینکه فرهنگ استاندارد سازی باید در کشور نهادینه شود، تصریح کرد: تحریم ها، تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده اما در هر شرایطی باید به استانداردها توجه کنیم و آنها را در محصولاتمان لحاظ کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به ورود سریع فناوری های نوین، اظهار کرد: می‌توانیم با اعمال استانداردها با همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری فعالیت‌های خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-20 16:25

افزودن دیدگاه جدید