کد مطلب: 

231000

تصاویر/ رئیس پژوهشگاه ICT در بازدید از الکامپ25: از ظرفیت خوبی برای کمک به استارت‌آپ‌ها برخورداریم

رئیس پژوهشگاه ICT، نمایشگاه الکامپ را کانال موثری بین بخش خصوصی توسعه‌دهنده تحقیقاتی با مجموعه بدنه دولت عنوان کرد و گفت: توسعه‌دهندگان فناوری شبیه جزیره‌های از هم مجزا هستند که پژوهشگاه می‌تواند با اتصال آنها به یکدیگر، امکان یکپارچه‌سازی آن را فراهم آورد.
تصاویر/ بازدید رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از الکامپ25

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن حضور در آیین اختتامیه جشنواره فاوا، از بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک)، بازدید به عمل آورد و در جریان آخرین فناوری‌های نوین IT قرار گرفت.

یزدانیان با بازدید از سالن ۶ و  ۳۱ B این نمایشگاه، در جریان آخرین اقدامات برخی از شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان قرار گرفت و به ارتباط سازنده و مفید آنها با پژوهشگاه تاکید کرد.

رئیس پژوهشگاه ICT همچنین در جریان این بازدید، به مشارکت بسیاری از مجموعه های فعال در حوزه مخابرات اشاره و پیشنهاد کرد که نقشه های راه پژوهشگاه به فرایند این مجموعه ها کمک قابل توجهی می کند.

دکتر یزدانیان همچنین با انتقاد از اینکه کارهای انجام شده در حوزه مخابرات از سوی بخش خصوصی، خروجی محسوسی نداشته است، تاکید کرد: خروجی پروژه ها مهمتر از طرح و اجرای اولیه آنهاست و متاسفانه وزارت ارتباطات تا کنون شاهد خروجی محسوسی نبوده است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در خصوص محدود شدن ارتباط بخش خصوصی با پژوهشگاه در یک بازه کوتاه مدت، گفت: پژوهشگاه در یک بازه زمانی، فراز و نشیبی طی کرد که به محدودیت مجموعه های خصوصی و فعال در فناوری های مخابراتی در آن منجر شد اما هر چه زمان می گذرد، توسعه حضور این مجموعه ها به ثبات بیشتری می رسد، به گونه ای که اکنون شاهد ارتباط مجدد برخی از شرکت ها با پژوهشگاه هستیم.

وی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه بیست و پنجم الکامپ گفت: بازدید از این نمایشگاه نشان داد که ما با دو جزیره جدا از هم مواجه هستیم. یکی از این جزیره ها دوستانی هستند که با حضور در پژوهشگاه اقدام به توسعه فناوری ها می کنند که اقدامات خوبی در بخش صنعت هم صورت گرفته است. یزدانیان افزود: جزیره دیگر، فعالانی هستند که به عنوان بخش خصوصی اقدام به ایجاد نوآوری کرده اند و به نظر می رسد ما باید در چند زمینه این جزیره ها را به یکدیگر متصل کنیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این پیشنهاد که می توان از ظرفیت های متقابل هم استفاده کرد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کارهای راهبردی که در پژوهشگاه در حال انجام است، نیازمند اعمال نظر بخش خصوصی است و ما باید از انواع مختلف فعال در این بخش مطلع شویم تا بتوانیم به تبادل اطلاعات بپردازیم.

وی ادامه داد: این بازدید سبب شد تا به نیابت از وزیر محترم ارتباطات، با دعوت از دوستان در حوزه فناوری های نوین مخابراتی و ارتباطی، نظر فعالان بخش خصوصی را در زمینه اسناد راهبردی و نقشه راه کلانی که وزارت ارتباطات به ما محول کرده است، داشته باشیم.

به گفته یزدانیان، پژوهشگاه ICT می تواند یک کانال ارتباطی مطمئن بین بخش خصوصی توسعه دهنده تحقیقاتی با مجموعه بدنه دولت باشد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: همچنین این پژوهشگاه از ظرفیت خوبی برای کمک به استارت‌آپ ها برخوردار است.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-20 15:50

افزودن دیدگاه جدید