کد مطلب: 

230994

دستور وزیر ارتباطات به رئیس رگولاتوری برای التزام اپراتورها به دریافت گواهینامه‌ی کیفیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به حق الناس بودن داشتن گواهینامه کیفیت برای اپراتورها، به رییس سازمان تنظیم مقررات دستور داد که الزام داشتن گواهینامه کیفیت برای اپراتورها و شرکت های خدمت دهنده به مردم را در کمیسیون تنظیم مقررات پیگیری کند.
دستور وزیر ارتباطات به رئیس رگولاتوری برای التزام اپراتورها به دریافت گواهینامه‌ی کیفیت

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم معرفی برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره ملی فاوا و جایزه ملی کیفیت با اشاره به اینکه کیفیت حق الناس است و باید به آن باتوجه داشت، گفت: عقل سالم در بدن سالم است و سازمانی که فرآیندهای کیفی درستی نداشته باشد نمی تواند کیفیت درست به مردم ارائه دهد.

وی، افزود: داشتن گواهینامه کیفیت حق الناس شرکت هایی است که به مردم خدمت ارائه می کنند و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف است پیشنهادی را برای ارزیابی اپراتور ها به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه کند.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه نباید با پاسخگویی و خدمات نادرست اپراتورها و شرکت ها مواجه شویم، گفت: وقتی این فرآیندها و شاخص ها درست نباشد، رییس سازمان تنظیم مقررات باید الزام دریافت گواهینامه کیفیت را پیگیری کند.

وی افزود: اگر اپراتور ها و شرکت ها گواهینامه کیفیت بگیرند باید برای آنها محدودیت هایی اعمال شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلاتی که برای دریافت گواهینامه کیفیت در گذشته وجود داشته است، تاکید کرد: در سال ۹۵ انجام این کار را به شرکت زیرساخت واگذار کردم، چرا که وظیفه ما نبود و من به معاون فناوری و نوآوری هم درباره تجدید نظر فرآیند ارزیابی تاکید می کنم.

وی افزود: همان طور که جشنواره فاوا به اهل آن که سازمان نظام صنفی و فعالان این حوزه سپرده شد باید در جایزه ملی کیفیت نیز فرآیندی مشخص شود.

آذری جهرمی گفت: در عصر فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال توجه به کیفیت و شاخص های کیفیت جز اصولی است که باید به آن توجه داشت.

وی به بسته های حمایتی برای برگزیدگان جشنواره و جایزه ملی کیفیت اشاره کرد و افزود: در کنار تنبیه هایی که وجود دارد، برای شرکت های برگزیده نیز تشویق هایی در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات با تشکر از رییس سازمان استاندارد برای استاندارد سازی فرآیندها در این حوزه، گفت: استاندارد سازی فرآیندها موضوع بسیار مهمی است چرا که بدون استانداردها خدمات قابل ارزیابی نیست.

وی افزود: اگر بخواهیم تولید ملی را بالا ببریم و در اقتصاد دیجیتال در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید استاندارد های خود را بالا ببریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-20 13:07

افزودن دیدگاه جدید