کد مطلب: 

230993
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

رمزارزها می‌توانند ظرفیت خوبی برای کشور ایجاد کنند/ بجای توقف تولید رمزارزها، زمینه‌ی بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت فراهم شود/ دولت و وزرات نیرو تعرفه‌ی برق دستگاه‌های ماینینگ‌ را تعیین کنند/ در جلسه‌ی دوشنبه‌ی کمیسیون، موضوع رمزارزها را بررسی می‌کنیم

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: رمزارزها می‌توانند ظرفیت خوبی را برای کشور داشته باشند و این ظرفیت خوب می‌تواند تولید رمزی باشد که برای خارج از کشور تولید می‌شود و حتی در زمان تحریم هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند که از مزایای این رمزارزهاست.
رمزارزها می‌توانند ظرفیت خوبی برای کشور ایجاد کنند/ بجای توقف تولید رمزارزها، زمینه‌ی بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت فراهم شود/ دولت و وزرات نیرو تعرفه‌ی برق دستگاه‌های ماینینگ‌ را تعیین کنند/ در جلسه‌ی دوشنبه‌ی کمیسیون، موضوع رمز ارزها را بررسی می‌کنیم

"احمد انارکی محمدی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون تصمیم‌گیری برای رفع خلا قانونی در مواجهه با موضوع استخراج رمز ارزها در کشور، گفت: دستگاه‌های ماینینگ در حال تولید رمزارز هستند و به دلیل آنکه حساسیت زیادی در گذشته بر فعالیت آن‌ها وجود نداشت، ارزهایی را تولید کرده‌اند، اما در حال حاضر این حساسیت بالا رفته و واکنش‌ها نسبت به این ظرفیت بیشتر شده است.

عضو ارشد کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار کرد: این رمزارزها می‌توانند ظرفیت خوبی را برای کشور داشته باشند و این ظرفیت خوب می‌تواند تولید رمزی باشد که برای خارج از کشور تولید می‌شود و حتی در زمان تحریم هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند که از مزایای این رمزارزهاست.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی اقتصاد، افزود: از طرفی به جای اینکه جلوی این ظرفیت را بگیریم، باید مسیری را ایجاد کنیم تا از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

انارکی محمدی در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، خاطرنشان کرد: تعرفه‌ی برق را باید متناسب با این فعالیت اعلام کنیم و بگوییم افرادی که از این ظرفیت استفاده می‌کنند، از این برق با این تعرفه استفاده کنند و شرایط قانونی را اعلام کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بهتر است به جای توقف فعالیت رمز ارزها، دولت و وزارت نیرو با تعیین تعرفه‌ی برق برای این گروه، زمینه‌ی ادامه‌ی فعالیت قانونی را برایشان فراهم کنند.

وی افزود: مجلس جلسه‌ای را روز دوشنبه هفته جاری با موضوع رمزارزها و با حضور وزرای اقتصاد، نیرو، صنعت، رئیس کل بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات برگزار می‌کند تا این سردرگمی را بررسی کنیم و مصوبه یا راهی قانونی را مشخص کنیم.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، در پایان اظهار کرد: باید بتوانیم ظرفیت را شناسایی کنیم و اگر ایرادی دارد رفع کنیم، نه اینکه آن را از بین ببریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-20 12:26

افزودن دیدگاه جدید