کد مطلب: 

230899
وزیر ارتباطات در حاشیه‌ی اجلاس چهارجانبه‌ در پاسخ به سیتنا:

مذاکرات با وزرای ارتباطات برای توسعه‌ی همکاری‌های مشترک در حوزه‌ی فاوا/ توسعه‌ی موتور جستجو و سیستم عامل در دستور کار وزرا/ اعتقاد بر تسهیل شرایط برای حضور بخش خصوصی‌ کشورهاست/ اولین گام، ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی است (+فیلم)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، گفت: تمام حوزه‌‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار وزرای ارتباطات حاضر در اجلاس چهارجانبه‌ است و اعتقاد همه‌ی وزرا بر این است که شرایط تسهیل شود تا بخش‌های خصوصی کشورها بتوانند راحت‌تر با هم کار کنند.
مذاکرات با وزرای ارتباطات برای توسعه‌ی همکاری‌های مشترک در حوزه‌ی فاوا/ توسعه‌ی موتور جستجو و سیستم عامل در دستور کار وزرا/ اعتقاد بر تسهیل شرایط برای حضور بخش خصوصی‌ کشورهاست/ اولین گام، ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی اجلاس چهارجانبه‌ با وزرای ارتباطات روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون حوزه‌های مورد بحث برای همکاری مشترک و نقش بخش خصوصی کشورها برای تحقق اهداف این مذاکرات، گفت: توافق اولیه بین ما چهار کشور بوده است و در ادامه ممکن است سایر کشورها هم به این توافق چهارجانبه اضافه شوند. در این مذاکرات تمام حوزه‌‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار است؛ از موضوع ارتباطات بین الملل، فیبرهای نوری بین کشورها، تا فعالیت‌های فضایی و توسعه‌ی صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات مورد نظر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان خاطرنشان کرد: حوزه‌های مشترکی همانند موتور جستجو و سیستم عامل هم در دستور کار وزرای ارتباطات حاضر در اجلاس است.

آذری جهرمی در عین حال تاکید کرد: اعتقاد همه‌ی وزرای حاضر در اجلاس جهارجانبه این است که شرایط تسهیل شود تا بخش‌های خصوصی کشورها بتوانند راحت‌تر با هم کار کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: برقراری رویدادهای مشترک، تاسیس مرکز توانمندسازی کسب و کارها، تبادل تجربیات و آموزش های مشترک از جمله موارد مورد بحث طرفین در این اجلاس بود.

آذری جهرمی گفت: در اولین گام به دنبال ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی هستیم؛ در همین حال باید میزان تبادل حوزه‌ی فناوری بین کشورها با اعداد و ارقام مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا بر اساس آن، برنامه‌ریزی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تفاهم برای برگزاری رویدادهای مشترک و تاسیس مرکز مشترک صورت گرفت و موارد دیگر در کارگروه مشترک برای پیگیری، طرح خواهد شد تا در اجلاس بعدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است؛ اجلاس چهارجانبه محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، کنستانتین ناسکف، وزیر ارتباطات روسیه، رامین قلی‌زاده، وزیر ارتباطات آذربایجان و عمر عبدالله کارگوزاغلو، رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات ترکیه در تهران آغاز بکار کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-17 13:52

افزودن دیدگاه جدید