کد مطلب: 

230715

ناظمی: دولت با ابزارهای مختلف حمایتی به کمک استارتاپ‌ها می‌رود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ترسیم جاده نوآفرینی، گفت : ایده‌هایی برای تبدیل به کسب‌وکار وجود دارد که برای به بار نشستن نیاز به برگزاری رویداد دارد؛ رویدادهایی که جاده نوآفرینی، حمایتی و تشویقی را در دولت هموار می‌کند.
ناظمی: دولت با ابزارهای مختلف حمایتی به کمک استارتاپ‌ها می‌رود

به گزارش سیتنا، آیین رونمایی از سامانه‌های ملی (طرح نوآفرین و اشتغالزایی) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران و مسئولان زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار شد.

امیر ناظمی در ترسیم جاده‌ی نوآفرینی و با تاکید بر شعار ایران هوشمند، آینده روشن، گفت: اگر به مسیر توسعه یک شرکت و مراحل تکامل آن توجه کنیم مجموعه ای از ابزارها و نهاد را می بینم که به رشد و شکل گیری ایده کمک کرده اند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نوآفرینی را مترادف پذیرش فرهنگ شکست دانست و گفت: بخشی از مسیر رشد و تکامل یک ایده قبول محدودیت ها و تحمل شکست و تبدیل تهدید ها به فرصت است.

وی در خصوص چرخه شکل‌گیری کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات، گفت: شکل‌گیری این ایده‌ها نیاز به کارگزار دارد، به همین دلیل ما پنج منطقه جغرافیایی در کشور در نظر گرفتیم که در هر کدام از آنهابخشی از مناطق رو مورد حمایت قرار می دهند.

معاون وزیر ارتباطات، آموزش را بخش دیگری از جاده نوآفرینی عنوان کرد و افزود:این آموزش ها باید در مراکز شتاب دهنده دنبال شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در تشریح طرح نوآفرین تصریح کرد:  در این طرح فرصت سه ساله‌ای به کسب و کارها داده می‌شود که اگر درآمدشان در سال کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان و سرمایه‌شان کمتر از ۱۰۰ میلیون بود، برای آن معافیت‌هایی مختلفی در حوزه مالیات ، بیمه و غیر  در نظر گرفته می شود و آنها را تا رسیدن به مرحله بلوغ مورد حمایت قرار می دهد.

وی در ادامه گفت: بر اساس طرح نوآفرین استارتاپ ها و اپلیکیشن‌ها بر اساس تعداد کاربری که جذب می‌کنند، وام ارزان قیمت می‌گیرند و طی دوره‌های مختلف بنا بر رشدی که شرکت‌ها دارند برای آنها مشوق‌هایی را در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-11 09:51

افزودن دیدگاه جدید