کد مطلب: 

230635
مشاور ارشد اتحادیه‌ی جهانی مخابرات در گفت‌وگوی ویدئویی با سیتنا:

همه‌ی کشورها به دنبال اقدامات اساسی در حوزه‌ی "تحول دیجیتال" هستند/ حضور پررنگ بانوان ایرانی در کارگاه "اقتصاد دیجیتال" قابل توجه است/ ایران هاب آموزش منطقه در حوزه‌ی ICT است

مشاور ارشد اتحادیه جهانی مخابرات، گفت: تحول دیجیتال سرفصل مهمی است که همه‌ی کشورها به دنبال اقدامات اساسی در این بخش هستند تا بتوانند برای برنامه های آتی خود و همچنین تعاملات بین المللی برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهند.
همه‌ی کشورها به دنبال اقدامات اساسی در حوزه‌ی "تحول دیجیتال" هستند/ حضور پررنگ بانوان ایرانی در کارگاه "اقتصاد دیجیتال" قابل توجه است/ ایران هاب آموزش منطقه در حوزه‌ی ICT است

سمیر شارما، در گفت‌وگوی ویدئویی با خبرنگار سیتنا در حاشیه‌ی برگزاری کارگاه بین‌المللی «ظرفیت سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال»، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه تخصصی در ایران، گفت: موضوع تحول دیجیتال سرفصل مهمی است که همه‌ی کشورها به دنبال اقدامات اساسی در این بخش هستند تا بتوانند برای برنامه های آتی خود و همچنین تعاملات بین المللی برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به سرفصل‌های این دوره‌ی آموزشی در ایران، گفت: در این دوره ما به دنبال آموزش تحول دیجیتال از جنبه‌های تکنولوژیکی، فناورانه و به صورت تخصصی‌تر در حوزه های اینترنت اشیاء، بلاک چین، هوش مصنوعی و توسعه‌ی اپلیکیشن های تلفن همراه هستیم.

مشاور ارشد ITU، پیرامون تفاوت برگزاری کارگاه‌های آموزشی اخیر در ایران نسبت به دوره‌های گذشته، به حضور پررنگ بانوان در این دوره اشاره و تاکید کرد: با توجه به افزایش سطح دوره، مدرسان ITU هم مجبور به ارائه‌ی اطلاعات سطح بالا در این دوره هستند.

وی، مدیریت حرفه‌ای کارگاه‌ها، همچنین حضور بخش دانشگاهی، دولتی و بخش خصوصی و شرکت کنندگان از سایر کشورها در این کارگاه را برشمرد و خاطرنشان کرد: این نحوه‌ی حضور، همکاری‌های خوبی را شکل می‌دهد که نهایتا منجر به افزایس ظرفیت‌ها می‌شود. 

سمیر شارما، پیرامون همکاری ITU با دانشکده‌ی پست و مخابرات نیز ایران را هاب آموزش منطقه دانست و تاکید کرد ارتباط موثر اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات با دانشکده، باعث شکل‌گیری و طراحی چنین کارگاه‌هایی شده است.

گفت‌وگو از مونا ارشادی‌فر (Mona Ershadifar)
فیلمبردار: حسین شهلائی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-08 14:28

افزودن دیدگاه جدید