کد مطلب: 

230581

ضرورت استفاده از آرا و اندیشه‌ی بانوان در حوزه‌ی راهبری پژوهشگاه ICT

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از آرا و اندیشه بانوان در حوزه های تخصصی و راهبری، از حذف سیکل شورای پژوهشی جهت تسریع و چابک سازی پروژه ها خبر داد.
ضرورت استفاده از آرا و اندیشه‌ی بانوان در حوزه‌ی راهبری پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، دکتر وحید یزدانیان، در مراسمی که صبح امروز (شنبه ۱۵ تیرماه) به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و جشن روز دختر در سالن همایش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور حانیه سامعی، مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان، سیده عفت حیات الغیبی، دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان و تنی چند از مدیران پژوهشگاه برگزار شد، ضمن عرض تبریک به تمام بانوان نخبه این مجموعه، به یکی از ویژگی های اصلی پژوهشگاه اشاره و اظهار کرد: حضور تعداد قابل توجهی از بانوان نخبه و فرهیخته در این مرکز یکی از نکاتی است که مسئولان در حوزه تخصصی پژوهشی ارتباطات می توانند در زمان نیاز به مدیر لایق در این حوزه، روی پژوهشگاه حساب کنند.

وی چابک سازی و روان سازی بررسی پروژه ها را یکی از سرفصل های کلیدی پژوهشگاه ارتباطات عنوان و تاکید کرد: باور وزارت ارتباطات این است که بدنه پژوهشگاه کمی لخت و بی رمق است و این نقص باید هر چه سریع تر برطرف شود.

یزدانیان ادامه داد: معیار اصلی برای تحقق این هدف، سرعت عمل در پاسخگویی سریع به پروژه ها، بدون فدا کردن دقت علمی است.

به گفته رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طولانی شدن پروژه ها شایسته یک نهاد علمی و نخبه نیست و فرایند بررسی پروژه ها نیاز به اصلاح دارد و ما در گام نخست، سیکل شورای پژوهشی را حذف کردیم.

وی با تاکید بر کوچک سازی ساختارها اعلام کرد: زمانی که شرکتی سفارش یک پروژه را ثبت می کند بلافاصله به قرارداد تبدیل می شود و دیگر نیازی نیست که بازه زمانی ۳ ماهه را در شورای پژوهشی صرف کند.

یزدانیان در ادامه اظهارات خود ضمن قدردانی از همکاری معاونت های پژوهشگاه در امر کوچک سازی گفت: تبدیل دو اداره به یک اداره یکی از اقداماتی است که تا کنون انجام شده و امیدواریم با ادامه آن، شاهد کیفیت بهتری از صورت وظیفه های مجموعه باشیم.

لزوم حضور بانوان در تصمیمات راهبری پژوهشگاه

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به نقش بانوان در پژوهشگاه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه علیرغم حضور بانوانی متخصص و متبحر در این مجموعه، حضور آنها در مسائل راهبری پژوهشگاه ملموس و عینی نیست و غالب تصمیمات بدون حضور بانوان گرفته می شود.

وی افزود: این در حالی است که ما باید با تغییر نگرش خود، به بانوان به عنوان جنس دوم نگاه نکنیم و از آرا و اندیشه های آنها در حوزه راهبری استفاده مفید و ارزشمند را داشته باشیم.

یزدانیان همچنین در ابتدای این مراسم ضمن بزرگداشت مقام والای حضرت معصومه (س)، عنوان کرد: متاسفانه ابعاد مختلف وجودی این حضرت مغفول مانده و برخی مناسبت می تواند تلنگری پیرامون جایگاه ارزشمند زنان و در دستور کار قرار دادن حضور آنها در نقاط حساس تصمیم گیری سازمان های مختلف باشد.

بانوان نخبه به علم حضرت معصومه (س) تأسی جویند

مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان نیز در این مراسم به شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: حضور این حضرت در خانواده ای که همگی صاحب فضل و کرامات وسیعی بودند سبب شد تا به مرور زمان این حضرت از علم و دانشی بهره مند شود تا در آینده به آن استدلال کرد.

حانیه سامعی افزود: دانش حضرت معصومه (س) تا جایی پیش رفت که پدرش به او لقب "فداها ابوها" دادند؛ لذا مقام علمی ایشان در جایگاهی است که بانوان نخبه می توانند با تاسی به آن، به نقطه قوت شخصیت بیافزایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-06 16:02

افزودن دیدگاه جدید