کد مطلب: 

230578

تاکید بر تعیین جایگاه رمز ارزها در زیست بوم اقتصاد دیجیتال

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مشکلات و چالش‌هایی که در ادبیات جهانی درباره اقتصاد دیجیتال مطرح می‌شود، صرفاً بحث‌های مشخصی مانند بلاک چین و رمز ارز نیست. مسائل مختلفی وجود دارد که باید به آنها پرداخت. البته جایگاه رمز ارزها باید در این زیست بومی که در حال طراحی است، دیده شود.
ستار هاشمی: جایگاه رمز ارزها در زیست بوم در حال طراحی اقتصاد دیجیتال مشخص شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ستار هاشمی، در حاشیه کارگاه بین‌المللی «ظرفیت سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال» در جمع خبرنگاران گفت: در بحث اقتصاد عوامل متنوعی وجود دارند که باید به آنها توجه کرد. زیرساخت در دنیا مهم‌ترین بحث در شکل گیری اقتصاد دیجیتال است. زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال در کشور ما، با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در این حوزه صورت گرفته، وضعیت خوبی دارند. در بحث تولید محتوا، ارائه سرویس و خدمات دولت الکترونیک نیز شرایط قابل قبولی داریم. البته با توجه به تکالیفی که برعهده داریم، ارائه خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات نیز جزو مسائلی است که باید آن را به خوبی توسعه دهیم.

وی، افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک می‌‎کند تا بتوانیم در تبادل دانش، از تجارب کشورهای فعال و موفق در این حوزه استفاده کنیم و سرویس‌های مطلوب‌تری را ارائه دهیم. سعی ما بر این است که با کشورهای دیگر تعامل حداکثری داشته باشیم. حضور پر رنگ کشورهای دیگر در این رویداد نشان می‌دهد توانسته‌ایم نقش موثر و کلیدی در این زمینه ایفا کنیم.

هاشمی تصریح کرد: نقش استارت آپ‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال، نقش مهمی است. سیاست دولت رقابت با بخش خصوصی نیست و تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا آن‌جایی که بخش خصوصی توان حضور دارد، به کاری ورود جدی نکند.

وی ادامه داد: دولت باید جایی ورود کند که نیاز به زیرساخت است. به دلیل اینکه تهیه زیرساخت‌ها نیاز به حجم سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارد و زمان بازگشت سرمایه نیز طولانی است، در این شرایط دولت باید برای تسهیل دسترسی به زیرساخت‌ها ورود کند. اگر با این نگاه به حوزه‌های مختلف ورود شود، می‌توان بخش خصوصی را تقویت کرد.

هاشمی در پاسخ به وضعیت رمز ارزها و قوانین مربوط به آن گفت: برنامه‌ها و راهبردهای مربوط به رمزارزها به شکل مشخص توسط شخص وزیر ارتباطات اعلام می‌شود. با توجه به دغدغه‌های به جایی که از سوی وزارت نیرو در این خصوص مطرح شده است، طبیعتاً باید کارگروه‌هایی برای انجام کارهای مربوطه تشکیل شوند و راهبردهای مناسب را در این خصوص تهیه کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات اضافه کرد: رمز ارزها، بحث‌های پولی، مالی و بانکی دارند و در آن خصوص نیز باید راهبردهای مشخص تنظیم شود.

هاشمی افزود: مشکلات و چالش‌هایی که در ادبیات جهانی درباره اقتصاد دیجیتال مطرح می‌شود، صرفاً بحث‌های مشخصی مانند بلاک چین و رمز ارز نیست. مسائل مختلفی وجود دارد که باید به آنها پرداخت. البته جایگاه رمز ارزها باید در این زیست بومی که در حال طراحی است، دیده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-06 15:04

افزودن دیدگاه جدید