کد مطلب: 

230570
افتتاح کارگاه بین‌المللی «ظرفیت سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال»؛

اقتصاد دیجیتال جهانی، ارزشی بیش از سه تریلیون دلار دارد/ رشد اینترنت، به کالایی شدن خدمات دیجیتال سرعت داده است/ توسعه‌ی مهارت‌های دیجیتال زمینه‌ساز اشتغال است/ اقتصاد دیجیتال، تسهیل‌گر ایجاد درآمد ملی و افزایش کیفیت زندگی است

کارگاه بین‌المللی «ظرفیت سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال»، با هدف فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای آموزش نیروهای ماهر در این حوزه، توسط دانشکده‌ی پست و مخابرات و با همکاری اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات، آغاز بکار کرد.
اقتصاد دیجیتال جهانی، ارزشی بیش از سه تریلیون دلار دارد/ رشد سریع اینترنت، به کالایی شدن خدمات دیجیتال سرعت داده است/ به دنبال ظرفیت‌سازی برای اشتغال با توسعه‌ی مهارت‌های دیجیتال هستیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، کارگاه بین‌المللی «ظرفیت سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال»، با هدف فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای آموزش نیروهای ماهر در این حوزه، توسط دانشکده‌ی پست و مخابرات و با همکاری اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات (ITU)، از امروز شنبه 15 تیرماه 98 در محل هتل فردوسی تهران آغاز بکار کرده است و تا 19 تیرماه ادامه خواهد داشت.

عامل اصلی در تحول دیجیتال نوآوری است

به گزارش خبرنگار سیتنا، در مراسم افتتاح این کارگاه بین‌المللی، سمیر شارما، مشاور ارشد اتحادیه جهانی مخابرات طی سخنانی گفت: هر ساله افراد بیشتری مفهوم دستیابی به خدمات دیجیتال را با استفاده از پوشش شبکه‌ی حداکثری و کیفیت بهتر به دست می آورند.

وی ادامه داد: از این طریق پتانسیل ها رشد پیدا می‌کنند، تا ارائه‌ی خدمات مطلوب‌تر در دنیای دیجیتال فراهم شود و  سرویس‌های جدید که به صورت آنلاین قابل استفاده خواهند بود ایجاد شوند.

اقتصاد دیجیتال جهانی، ارزشی بیش از سه تریلیون دلار دارد

وی افزود: اقتصاد دیجیتال جهانی، امروزه ارزشی بیش از سه تریلیون دلار را داراست مدل های کسب و‌ کار جدید در نتیجه‌ی اقتصاد دیجیتال ایجاد شده‌اند.

شارما اضافه کرد: شکاف مهارتی دیجیتال و مهارت های دیجیتال به منظور کسب فرصت های شغلی در جهان فعلی دارای اولویت است.

مشاور ارشد اتحادیه جهانی مخابرات در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر بیش از 100 کشور در برنامه های آموزشی تحول دیجیتال یونسکو مشارکت دارند، در همین حال، استراتژی ICT مهمترین برنامه ای است که کشورها را به مسیر جدید هدایت می کند.

او با تاکید بر اینکه امروز همه کشورها به دنبال تحول دیجیتال هستند، اظهار کرد: دسترسی و مهارت در تحول دیجیتال، امروز اهمیت بالایی دارد، با این حال عامل اصلی در تحول دیجیتال نوآوری است.

شارما با تاکید بر اینکه امروز برای تمرکز بر آینده باید به تکنولوژی توجه کنیم، تصریح کرد: این تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است و حتی از نظر امنیتی نیز به عنوان یک چالش بزرگ مطرح شده است، چراکه وقتی یک لپ تاپ، دوربین و تلفن همراه در یک مکان است امکان اتصال به هر سیستمی وجود دارد.

رشد سریع اینترنت، به کالایی شدن خدمات دیجیتال سرعت داده است

به گزارش خبرنگار سیتنا، در ادامه، کلودیو پروویداس، نماینده سازمان ملل در بخش پیشرفت و‌ توسعه‌ی برنامه‌ها (UNDP) هم گفت:  تکنولوژی بلاکچین با به روزرسانی و ارتقای امنیت تاثیر شگرفی بر اینترنت اشیاء دارد.

وی افزود: تجهیزات فناوری اطلاعات، خدمات ابری، نرم افزارهای استاندارد شده برای اهداف مختلف، اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب و دستگاه و تجارت الکترونیک و پلتفرم های دیگر همه در حال تبدیل به کالاهای دیجیتال هستند.

وی تاکید کرد: رشد سریع اینترنت همزمان با شبکه و پلتفرم های تاثیرگذار، در حال سرعت بخشیدن به کالایی شدن خدمات دیجیتال و توسعه شرایط آن‌ هستند.

تاکید بر نقش آفرینی اقتصاد دیجیتال در رشد اقتصاد

به گزارش خبرنگار سیتنا، در ادامه‌ی این مراسم، دکتر صادق عباسی شاهکوه، رئیس دانشکده پست و‌ مخابرات نیز گفت: توسعه‌ی فناوری اطلاعات باعث کاهش بروکراسی است. بازگشت سرمایه در این حوزه بالاست و اقتصاد دیجیتال در رشد اقتصاد نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: پیشرفت تحول دیجیتال اهتمام بیشتری می‌طلبد که کارگاه حاضر نیز به دنبال توسعه‌ی مهارت‌های دیجیتال و پیشرفت این موضوع است.

رئیس دانشکده پست و مخابرات در ادامه گفت: پوشش دو اپراتور اصلی به ویژه در مناطق روستایی از طریق شبکه‌ی ملی اطلاعات گسترش یافته است، شبکه‌ی ملی اطلاعات این امکان را به شرکت‌های خصوصی می‌دهد تا به توسعه‌ی اپلیکیشن های خود بپردازند.

به دنبال ظرفیت‌سازی برای اشتغال با توسعه‌ی مهارت‌های دیجیتال هستیم

عباسی گفت: اقتصاد دیجیتال به دنبال ایجاد زیرساخت لازم ارزیابی نیازمندی ها و همراهی بخش خصوصی است. کارگاه حاضر بر این اساس طراحی شده است و به دنبال انتقال تجربیات موفق و ظرفیت سازی در راستای توسعه مهارت‌های دیجیتال است.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه به دنبال ظرفیت سازی برای فعالان تحول دیجیتال و‌ توسعه مهارت‌های دیجیتال برای اشتغال است.

ایران دومین کشور برتر در منطقه ی مرکزی و‌ جنوب آسیا از نظر نوآوری است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم طی سخنانی گفت: طبق رتبه بندی GII، ایران دومین کشور برتر در منطقه ی مرکزی و‌ جنوب آسیا از نظر نوآوری است.

وی ادامه داد: ایران رشد قابل توجهی در زمینه‌ی توسعه‌ی خدمات دولت الکترونیک داشته و توانسته در بخش دولتی، ارایه و دسترسی خدمات را به صورت قابل توجهی بهبود بخشد.

هاشمی تاکید کرد: دولت ایران در حال حاضر ۲۰۱ خدمت عمومی و ۷۳۴ خدمات مخصوص به صورت الکترونیکی ارایه می‌کند که این خدمات از قوه قضاییه تا حوزه‌ی کشاورزی، آموزش های سلامت و فرهنگ را شامل می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: مرکز‌ تبادل دولت الکترونیک GSB در سال گذشته بیش از ۳۱۵ میلیون‌ تبادل را انجام داده است و در حال حاضر ۴۴ سازمان در حال ارایه‌ی خدمات به GSB هستند و سرویس هایشان را به بخش های مختلفی همچون بانک‌مرکزی، پلیس و غیره ارایه می‌دهند.

وی افزود: یکی از حساس ترین و مهم ترین بخش های این پروسه دسترسی به اطلاعات است که برای حفظ و‌ جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، باید مدنظر قرار گیرد.

اقتصاد دیجیتال، تسهیل‌گر برای ایجاد درآمدهای ملی و افزایش کیفیت زندگی‌ است

وی ادامه داد: تمرکز‌ ما در آینده بر روی اقتصاد دیجیتال است که آن را به عنوان تسهیل‌گر برای ایجاد درآمدهای ملی و توسعه‌ی کیفیت زندگی‌مدنظر داریم.

هاشمی افزود: هر جا که همکاری بین تمام بازیکنان و سهامداران با هماهنگی بیشتر صورت پذیرد نتیجه‌ی‌ بهتر با بازدهی مطلوب‌تر برای منافع بشریت اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: با اعتماد به توانمندی هایمان فرصت های جدید در حوزه‌ی همکاری های بین المللی را می‌پذیریم و با متخصصان جوان و نوآوری های بخش خصوصی، به دنبال بهبود راندمان ها در حوزه های مهم همچون فرصت های جدید شغلی و افزایش درآمد ملی هستیم.

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلائی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-06 12:34

افزودن دیدگاه جدید