کد مطلب: 

230464
رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، تشریح کرد:

برگزاری کارگاه "ظرفیت‌سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال" با همکاری ITU (+فیلم)

رئیس دانشکده پست و مخابرات، گفت: وظیفه‌ی دانشکده مهارت‌آموزی در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال است. در نظر داریم با برگزاری رویداد بین‌المللی «ظرفیت سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال»، زیرساخت‌های مورد نیاز برای آموزش نیروی ماهر در این زمینه را فراهم کنیم.
برگزاری کارگاه "ظرفیت‌سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال" توسط دانشکده پست و مخابرات

به گزارش خبرنگار سیتنا، کارگاه بین‌المللی «ظرفیت سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال»، با هدف فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای آموزش نیروی ماهر در این زمینه، از 15 تا 19 تیرماه 98 در محل هتل فردوسی تهران برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده پست و مخابرات، گفت: ماموریتی که برای ما تعریف شده این است که کم کم به سمت دوره‌های مهارت اقتصاد دیجیتال قدم برداریم. با توجه به اینکه تمرکز وزارت ارتباطات روی این موضوع است، دانشکده به عنوان محل مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده است تا مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای رسیدن به این هدف را فراهم کند.

صادق عباسی شاهکوه، در ادامه اضافه کرد: ما باید از تجربیات جهانی برای رسیدن به اهداف‌مان استفاده کنیم، به همین دلیل از قبل پیگیری‌هایی انجام شده و ۱۵ تیرماه دوره‌هایی با تمرکز بر توسعه مهارت‌های اقتصاد دیجیتال با همکاری ITU، (اتحادیه جهانی مخابرات) و حضور نمایندگانی از آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد.

وی، ادامه داد: انقلاب دیجیتال در تمام حوزه‌های زندگی بشر رسوخ کرده است. یکی از نمونه‌های بارز آن اینترنت اشیاست که در حال حاضر به سبک زندگی افراد وارد شده و روی آن تاثیر گذاشته است. هم اکنون نیازمندی‌های شهر به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و این بیش از گذشته نیاز به تحول دیجیتال را پر رنگ می‌کند.

عباسی، اظهار کرد: بخش بزرگی از اقتصاد دنیا به سمت دیجیتال شدن می‌رود و ما نیز کشوری هستیم که طی چند سال اخیر توسعه خوبی در حوزه اینترنت داشتیم. دانشکده پست و مخابرات به عنوان بخشی که آموزش در حوزه اقتصاد دیجیتال برعهده‌اش گذاشته شده، قرار است دانش را به وسیله‌ای برای رفع نیازهای روزمره شهروندان تبدیل کند.

رئیس دانشکده پست و مخابرات، در خصوص حضور مهمانان داخلی و خارجی در کارگاه، گفت: حدود ۲۰ مهمان خارجی از کشورهای استرالیا، اندونزی، نپال، بنگلادش و… داریم و به احتمال فراوان حدود ۶۰ نفر نیز از شرکت های مختلف حضور داشته باشند. کشورهایی که افرادی را در این جلسه دارند.

وی، ادامه داد: ۲۴ نشست در این کارگاه‌ها برگزار خواهد شد. هر نماینده خارجی معمولاً یک جلسه را به خودش اختصاص می‌دهد. بلاک چین و آثارش روی اقتصاد دیجیتال، اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند و… موضوعاتی هستند که طی ۲۴ نشست مطرح خواهند شد.

عباسی شاهکوه، گفت: هدف اصلی دانشکده کسب درآمد نیست و بیشتر روی اشتغال‌زایی در اقتصاد دیجیتال تمرکز دارد. تفاهم نامه‌هایی که با شهرهای دیگر منعقد کرده ایم نیز مبنای اصلی اقتصادی نخواهند داشت. ما در صدد هستیم تا نقش خودمان را با کمک بخش خصوصی تعریف کنیم. البته اصلاً قصدمان این نیست که خودمان وارد بازار کار خصوصی شویم.

وی، خاطرنشان کرد: نقش عمده ما نظارت و اعتباربخشی بر محتوا و آزمون‌های این رویداد بین‌المللی است. یکی از کارهایی که ما مدنظر داریم تربیت نیروهایی است که مهارت مقابله با نفوذهای اینترنتی خصوصاً در حوزه مالی را داشته باشند.

رییس دانشکده پست و مخابرات انتقال مهارت های بین المللی در حوزه اقتصاد دیجیتال را یکی از کارکردهای این سمینار عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری چنین سمیناری نخستین تجربه آموزشی بین المللی در حوزه‌ی دیجیتال محسوب می شود، هرچند که در گذشته دانشکده پست و مخابرات در سال های قبل کارگاه‌های بین المللی موفقی در حوزه‌های مختلف برگزار کرده است.

عباسی شاهکوه با اشاره به بررسی کشورهای مختلف در حوزه اقتصاد دیجیتال، تصریح کرد: همه کشورها یک مجموعه‌ی مشخصی را در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال در نظر نمی‌گیرند، اما در تمام دنیا از جمله ایران، یکی از منابع اشتغال در دو سه سال اخیر حوزه مربوط به اقتصاد دیجیتال است که به طور مثال اپلیکیشن نویسی موبایل از آن جمله است که اگر آموزش خوبی در این حوزه صورت گیرد، می‌تواند کمکی باشد برای شکل گرفتن کسب و کارهایی که گاهی هزاران نفر را مشغول به کار می کند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-02 15:31

افزودن دیدگاه جدید