کد مطلب: 

230433
وزیر صمت در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن:

با همت صنعتگران، تولید پابرجاست/ نقدینگی‌های سرگردان مردم به پای تولید آورده شود/ در مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه ای نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: دشمنان در حالی سخت ترین تحریم ها را علیه کشورمان به اجرا گذاشتند که فکر می‌کردند تولید از کار افتاده و زمین خواهد خورد، اما با همت صنعتگران و با وجود همه مشکلات امروز تولید پابرجاست.
با همت صنعتگران، تولید پابرجاست/ نقدینگی‌های سرگردان مردم به پای تولید آورده شود/ در مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه ای نداریم

به گزارش خبرنگار سیتنا، رضا رحمانی در آیین گرامیداشت دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با تقدیر از حضور پررنگ و اعضای هیات دولت در این مراسم، آن را حامل پیام اعلام حمایت از بخش صنعت و معدن برشمرد.

وی بیان داشت: پارسال در همین ایام، در ماه‌های نخست تهاجم اقتصادی دشمنان و تحریم ها را شاهد بودیم، اما این جنگ اقتصادی را از ابتدا جدی گرفتیم و باور کردیم و متناسب با آن حرکت انجام شد.

رحمانی با اشاره به عملکرد جهادی صنعتگران در ۲۰ سال گذشته، اظهار داشت: امروز در حالی به تولید ادامه می دهیم که صنعت کشور در پیشانی تحریم ها قرار گرفته، نقل و انتقالات بین المللی ما مشکل داشته و کشتیرانی ایران تحریم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: دشمنان در حالی سخت ترین تحریم ها را علیه کشورمان به اجرا گذاشتند که فکر می‌کردند تولید از کار افتاده و زمین خواهد خورد، اما با همت صنعتگران و با وجود همه مشکلات امروز تولید پابرجاست.

وی گفت: بانک جهانی رشد منفی ۶ درصدی برای بخش صنعت کشورمان را در سال گذشته پیش بینی کرده بود، اما امروز با قدرت اعلام می‌کنیم که صنعتگران ما راهکارها را یافته اند یا ایجاد کردند و بر این اساس امروز سرپا هستیم و به تولید ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: طی جلسات متعددی که با بخش های مختلف فولاد، پتروشیمی، قطعه سازی، خودرو سازی، ریلی و غیره داشته‌ایم بر توسعه داخلی‌سازی تاکید شده و وزارت دفاع در این راه به همکاری با بخش صنعت پرداخته و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان و وزارت علوم به دانشگاه ها دستور همکاری با بخش صنعت را صادر کرده است.

به گفته رحمانی، وزارت صنعت برای تکمیل راهبرد توسعه صنعتی کشور آمادگی دارد و این مهم را به بخش خصوصی به عنوان رزمندگان امروز جبهه جنگ اقتصادی تفویض می‌کند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی امروز، دستیابی به رونق تولید و ممانعت از تعطیلی واحدها و بیکاری کارگران و صنعتگران است.

وی ابراز امیدواری کرد: شیوه ای برای جمع آوری نقدینگی‌های سرگردان در دست مردم تعریف شده و این نقدینگی ها به پای تولید آورده شود.

به گفته رحمانی، باید مشکلات را از پیش پای فعالان اقتصادی برداشت و در تخصیص منابع محدود کشور بهینه عمل کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امروز در حوزه صادرات به ویژه به ۱۵ کشور همسایه و همچنین برای مدیریت بازار برنامه داریم، علاوه بر آن در موضوع مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه ای نداریم.

به گفته وی، امروز تامین مواد اولیه پتروشیمی ها بهتر شده، سامانه جامع انبارها راه اندازی و بیش از ۵۰۰ هزار انبار در آن ثبت شده و سامانه‌ای نظیر سامانه افق راه اندازی شده که تا مرحله صدور فاکتور کالاها را به صورت الکترونیکی انجام خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-01 12:52

افزودن دیدگاه جدید