کد مطلب: 

230427

کاهش هزینه‌ها و شفاف سازی، دو مزیت اقتصاد هوشمند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در صورتی که به سوی اقتصاد هوشمند حرکت کنیم به صورت خودکار، هزینه مبادلات و فعالیت ها کاهش یافته و فعالیت‌های اقتصادی روندی شفاف خواهد یافت.
کاهش هزینه‌ها و شفاف سازی، دو مزیت اقتصاد هوشمند

به گزارش خبرنگار سیتنا، «فرهاد دژپسند» در آئین رونمایی از نقشه راه عملیاتی بهبود محیط کسب و کار و صدور یکپارچه همه مجوزهای صنفی از درگاه ملی مجوزهای کشور، افزود: بهبود فضای فعالیت اقتصادی نیاز به همراهی همه دستگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه هر یک درصد بهبود فضای کسب و کار ۶ صدم درصد رشد اقتصادی را ارتقا می‌دهد اضافه کرد: اگر بخواهیم یک درصد رشد اقتصادی داشته باشیم باید تا ۱۷ درصد فضای کسب و کار را بهبود دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: به ازای هر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای کشور یک درصد به رشد اقتصادی کشور کمک می‌شود که این موضوع اهمیت بهبود فضای کسب و کار را نشان می‌دهد.

دژپسند ادامه داد: در شرایطی که با مشکلات مالی مواجه هستیم یکی از بهترین راهبردها در اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این سیاست را در سه سال باقی مانده از برنامه ششم توسعه پیگیری کنیم هر سال ۱۷ درصد شرایط و فضای کسب و کار بهبود یافته و در پایان برنامه به اهداف پیش‌بینی شده دست خواهیم یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: به دلیل اهمیت بهبود فضای کسب و کار است که رهبر معظم انقلاب نیز بر تحقق آن تاکید کردند.

وی ادامه داد: برای بهبود فضای کسب و کار علاوه بر تسهیل صدور مجوز باید به بحث مقررات زدایی و حذف موانع نیز توجه کرد.

دژپسند تصریح کرد: گاهی صدور مجوزها نقش غل و زنجیر را روی دست و پای متقاضیان کسب و کار ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید قوانین و مقررات مزاحم را برطرف کرد اظهار داشت: در برخی موارد مقررات و هزینه‌های موجود باعث پشیمانی سرمایه گذاران خارجی می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید حذف موانع کسب و کار را در اولویت کاری قرار دهیم، گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم بهبود فضای کسب و کار را سرعت داده و به سمت مشارکت همه دستگاه‌ها برویم.

دژپسند اضافه کرد: سالانه حدود ۲۷۰ هزار مجوز باید صادر شود که ۵۵ درصد آنها به اصناف اختصاص دارد که از طریق این سامانه نیمی از این درخواست‌ها پوشش داده می‌شود.

وی افزود: در صورتی که به سوی اقتصاد هوشمند حرکت کنیم به صورت خودکار، هزینه مبادلات و فعالیت‌ها کاهش یافته و فعالیت‌های اقتصادی روندی شفاف خواهد یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در صورت تحقق این هدف، اصناف و بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشترین بهره‌مندی را خواهد داشت.

دژپسند ادامه داد: گام بعدی ما از تحقق این سیاست افزایش قدرت رقابت پذیری در عرصه اقتصاد بین الملل است؛ یکی از دغدغه‌های فعالان اقتصادی بالا بودن هزینه تولید کالا و خدمات است که باید به سمت کاهش آنها حرکت کرد.

وی تاکید کرد: در صورتی که به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنیم در بازاریابی دچار مشکل نخواهیم شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یکی از رویکردهای وزارت اقتصاد بسیج کردن همه توانمندی‌ها برای بهبود فضای کسب و کار است گفت: باید از همه توانایی‌های موجود در کشور استفاده کرد.

دژپسند اظهار داشت: اکنون رتبه کشور در بهبود فضای کسب و کار ۱۲۸ است یعنی اینکه یک سرمایه‌گذار خارجی اگر بخواهد محلی را برای سرمایه گذاری انتخاب کند ایران در اولویت ۱۲۸ آن خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-01 01:26

افزودن دیدگاه جدید