کد مطلب: 

230326

دوبی؛ شهر آرمانی استارت‌آپ‌ها در خاورمیانه

استارت‌آپهای جوان حدود نیمی از شرکت‌های فعال دوبی را تشکیل می‌دهند. امری که سبب شده این شهر جای خود را به عنوان مرکزی بین‌المللی برای کارآفرینی پیدا کند.
دوبی؛ شهر آرمانی استارت‌آپ‌ها در خاورمیانه

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های حاضر در دوبی،‌ شرکت‌های کوچک و متوسط اند که قلب تپنده‌ی اقتصاد دوبی به شمار می‌روند. دولت امارات هم با سیاست‌گذاری‌ های تازه از این شرکت‌ها پشتیبانی می‌کند.

نقش استارت‌آپ‌ها در رشد اقتصاد

عارف اهلی، مدیر برنامه‌ و بودجه‌ی سازمان سرمایه‌گذاری دوبی معتقد است اهمیت چنین شرکت‌هایی برای اقتصاد کشورش بسیار زیاد است.

وی در این زمینه می‌گوید:‌ «میزان فرصتهای شغلی در شرکت‌های کوچک و متوسطِ ما در سال ۲۰۰۹ حدود ۴۲ درصد از کل صنایع بود اما این رقم حالا به ۵۳ درصد می‌رسد. این امر اهمیت این شرکت‌ها و نقش کلیدی‌ آنها را در رشد اقتصاد امارات عربی متحده به خوبی نشان می‌دهد.»

وزارت اقتصاد امارات می گوید شرکت‌های کوچک و متوسط یکی از مهمترین حامیان بخش‌ تولید هستند.

کنفرانسی برای ایده‌های نوپا

کنفرانس سالانه استپ (Step Conference)، بزرگترین گرد‌همایی در نوع خود در منطقه‌ی خاورمیانه است؛ کنفرانسی که میزبان برترین کارآفرینان، افراد خلاق و علاقمندان فناوری است. بیش از ۲۵۰ استارت‌آپ امسال در کنفرانس استپ حضور دارند.

فدی قندور‌، از گروه وامدا یکی از حاضران در این کنفرانس معتقد است که دوبی به درستی متوجه اهمیت استارت‌آپ‌ها شده است.

قندور می‌گوید‌: «دوبی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده، چون متوجه اهمیت این مسأله شده‌اند. مسوولان دوبی به شکل استراتژیک فکر می‌کنند و می‌بینند نیاز دارند استارت‌آپ‌ها را جذب کنند و دولت هم در همین راستا به آنها کمک می‌کند.»

وی می‌افزاید:‌ «بقیه باید از آنها یاد بگیرند. یک فرآیند تصمیم‌گیری است. آنها دیدگاهی نویدبخش دارند که وعده‌هایش را عملی می‌کند بنابراین مردم به اینجا می‌آیند.»

به کار گرفتن همه بخش‌های جامعه

نورت‌استارت یک شرکت استخدامی است که هدف از تأسیس آن جذب و ادغام نیروی انسانی از میان افراد دچار ناتوانی یا محدودیت در سراسر خاورمیانه است.

ریکی می‌یرنز، بنیانگذار نورت‌استارت می‌گوید:‌ «هیچ سازمان دیگری در دوبی این کار را نمی‌کند. سابقه‌ی من در جذب و ادغام و آموزش افرادِ خاص بوده است.»

ریک هدنام، دیگر عضو اصلی نورت‌استارت: «رویکرد ریکی ما را از حوزه‌ی میان شغلی به سوی نوآوری در کار می‌برد. رقابت زیادی در حوزه کاری ما جریان دارد. بنابراین چنین اقداماتی فورا مخاطبش را پیدا می‌کند.»

تالولا بِربریج، یکی از شرکت‌کنندگان این دوره‌ی آموزشی می‌گوید: «ما هم مثل بقیه‌ هستیم. اینکه مشکلاتی در یادگیری، یا ناتوانی‌های خاصی داریم به این معنا نیست که هویت ما باید همین باشد. و چنین کارهایی نشان می‌دهد که ما قابلیت داریم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-26 23:37

افزودن دیدگاه جدید