کد مطلب: 

230303
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

دولت مانع ارزان فروشی برق به مزارع بیت‌کوین شود/ استخراج بیت‌کوین مشکل جدیدی در حوزه مصرف برق به شمار می‌آید

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه دولت در چند سال اخیر برنامه‌ای برای احداث نیروگاه و تولید برق بیشتر نداشته است، گفت: صنایع و کشاورزی از جمله حوزه‌های پرمصرف برق در کنار برخی از واحدهای مسکونی هستند، ضمن آنکه استخراج بیت‌کوین مشکل جدیدی در حوزه مصرف برق به شمار می‌آید.
دولت مانع ارزان فروشی برق به مزارع بیت‌کوین شود/ استخراج بیت‌کوین مشکل جدیدی در حوزه مصرف برق به شمار می‌آید

به گزارش سیتنا، حسین امیری خامکانی، با اشاره به حوزه‌های پرمصرف برق و هشدار وزیر نیرو درخصوص احتمال افزایش خاموشی‌ها در تابستان، گفت: تولید برقابی در ایران نسبت به ظرفیت کل تولید برق چندان بالا نیست به همین دلیل ذخایر آبی مناسب در سال جاری نمی‌تواند به تولید بیشتر برق کمک چندانی کند، این در حالی است که سالانه مصرف برق بین 5 تا 8 درصد رشد می‌کند لذا باید برای پاسخگوی مصرف سالانه تولید بیش از حدود 8 هزار مگاوایت را افزایش داد اما این مهم در سال جاری به دلیل مختلف محقق نشده است.

دولت در چند سال اخیر برنامه‌ای برای احداث نیروگاه و تولید برق بیشتر نداشته است

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به‌ منظور افزایش تولید برق باید از چند سال قبل برنامه‌ریزی کرد چراکه ساخت یک نیروگاه چند سال طول می‌کشد و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد اما این مهم طی چند سال اخیر جزو برنامه‌های بلندمدت دولت نبوده است.

دولت توان سرمایه‌گذاری برای تولید برق بیشتر را ندارد

وی اضافه کرد: اکنون نیز دولت توان سرمایه‌گذاری برای تولید برق بیشتر را ندارد و بخش خصوصی به دلیل عدم دریافت حمایت و تسهیلات لازم ریسک ورود به این عرصه را نمی‌پذیرد هرچند هنوز تلاش‌ها برای تولید برق با حجم بالا از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی نیز به نتیجه نرسیده است.

صنایع و کشاورزی؛ از جمله حوزه‌های پرمصرف برق در کنار برخی از واحدهای مسکونی

امیری خامکانی، صنایع و کشاورزی را از جمله حوزه‌های پرمصرف برق کشور در کنار برخی از واحدهای مسکونی عنوان کرد و گفت: حتی اگر صنایع و کشاورزی برق زیادی مصرف کنند باید مصرف خانگی را نیز کاهش داد چراکه نمی‌توان پذیرفت خانواده‌ای در جنوب سیستان  وبلوچستان برق برای کولر آبی خود نداشته باشند اما خانواده‌ای در شمال تهران بخواهند با صرف برق بالا از استخر و جکوزی استفاده کنند.

انشعاب‌های غیرمجاز برق برای استخراج بیت‌کوین قطع شوند

این نماینده مجلس، ظهور مزارع بیت‌کوین را مشکل جدید در مصرف برق معرفی کرد و گفت: هنوز وزارت نیرو و دستگاه‌های نظارتی نتوانسته‌اند مراکز تولید بیت‌کوین را شناسایی و قیمت برق را برای آ‌نها با توجه به میزان مصرف‌شان مشخص کنند اما باید انشعاب‌های برق که به صورت غیرمجاز در اختیار استخراج‌کنندگان ارز مجازی قرار گرفته قطع شوند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، با اعتقاد به اینکه برق ارزان قیمت و یارانه‌ای، ایران را به کشوری مناسب برای استخراج بیت‌کوین تبدیل کرده است، بیان کرد: حجم تقاضا برای استفاده از برق ارزان قیمت ایران برای استخراج بیت‌کوین حتی ازسوی ماینرهای کشورهای همسایه روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-26 13:57

افزودن دیدگاه جدید