کد مطلب: 

230162
رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

با تدوین پیش نویس سند هویت به دنبال حل مشکل گمنامی در فضای مجازی هستیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، گفت: بازار اقتصاد فرهنگی فضای مجازی جهانی است، اما نقطه‌ی شروع ما برای اقتصاد مجازی باید سرزمینی با پیوستگی فرهنگی، دینی و زبانی باشد تا با همگرایی در این حوزه بتوانیم شرایط توسعه‌ی این بازار را در کشور ایجاد کنیم.
با تدوین پیش نویس سند هویت به دنبال حل مشکل گمنامی در فضای مجازی هستیم

به گزارش سیتنا، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در نشست صمیمانه با فعالان حوزه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی در حاشیه نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی در این حوزه در استان قم، افزود: در حال حاضر مرکز ملی فضای مجازی با تدوین پیش نویس سند هویت به دنبال حل مشکل گمنامی در فضای مجازی است و همچنین با ارایه پیش نویس سند حفاظت از داده ها برای حفظ حریم خصوصی، به شورای عالی فضای مجازی کشور بستر مناسب برای ورود به مرحله تحلیل داده (data analytics) را در کشور ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص گمنامی در فضای مجازی تاکید کرد: گمنامی در این حوزه به صورت عمد در دنیا برای فتح بازارها ایجاد شده تا با عرضه پلت فرم های مستقل از جغرافیای کشورها به خصوص در حوزه های فرهنگی و سرگرمی به دنبال بسط فرهنگ جهانی و توسعه اندازه این بازار باشند که ما باید در برابر این رویکرد، مدل متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی در حوزه اقتصاد فرهنگی داشته باشیم تا مجبور به کپی برداری و در نهایت عقب ماندگی نشویم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به این که مرکز ملی وظیفه دارد تا با فعالان این حوزه برای بررسی این مشکلات ارتباط داشته باشد، گفت: نگاه این مرکز به حوزه فضای مجازی و همچنین بخش فرهنگی آن اقتصادی است و این در حالی است که ما پیش از توسعه فضای مجازی در جهان شاهد ظهور صنعت فرهنگی و اقتصاد این حوزه بودیم که با توسعه فضای مجازی این صنعت با فضایی پیچیده تر، بازیگران بیشتر و نقش های متفاوت روبرو شده است.

دکتر فیروزآبادی با بیان این که شکل اقتصاد در فضای مجازی پلت فرمی با زمینه اجتماعی است، تصریح کرد: در حوزه اقتصاد فضای مجازی محتوا سه رکن پیام رسان ها، آموزش و سرگرمی وجود دارد. حل مشکل مالکیت معنوی و بهره گیری از مدل اقتصاد فرهنگی مناسب نیز در کنار توسعه متقارن و متوازن آنها در کشور مورد تاکید است.

وی افزود: اقتصاد فرهنگی کشور در حال حاضر کوچک است که دلایل متعددی همچون نبود قانون کپی رایت و عدم به رسمیت شناختن مالکیت معنوی و دارایی های فکری دارد که تا زمانی که این خلاء مرتفع نشود اقتصاد فرهنگی در کشور توسعه نخواهد یافت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: مرکز ملی فضای مجازی کشور با سیاست گذاری و راهبری کلان حوزه فضای مجازی در تلاش برای حل مشکلات اساسی این حوزه است.

گفتنی است؛ در این نشست فعالان حوزه فضای مجازی نقطه نظرات و مشکلات خود را همچون مباحث حقوقی و قانون مالکیت معنوی تولیدکنندگان محتوا، تعریف نقش مناسب برای توزیع کنندگان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، خلاء های قانونی در حوزه رگولاتوری، حملات سایبری، استانداردسازی محتوا، تعریف مسئولیت برای مردم، کاربران، شرکت ها و دولت، مشکلات بودجه ای و ایجاد رویکرد فرهنگی در حوزه فضای مجازی اعلام کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-22 16:18

افزودن دیدگاه جدید