کد مطلب: 

230024

نماینده‌ی اهر: توسعه‌ی ارتباطات متوازن نیست

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن اینترنت در بخش‌های مختلف کشور گفت که در خیلی از روستاها مردم تلفن ثابت هم ندارند.
نماینده‌ی اهر: توسعه‌ی ارتباطات متوازن نیست

به گزارش سیتنا، بیت‌الله عبداللهی در جریان طرح سوال خود از وزیر ارتباطات در خصوص ارتباطات تلفن همراه، اینترنت و تلفن ثابت در روستاها در جلسه علنی مجلس، گفت: قوانین متعددی درباره توسعه ارتباطات و اینترنت در کشور وجود دارد اما متأسفانه کمترین اقدامات در مورد احکام برنامه ششم صورت گرفته است. ما نمی‌گوییم که آمار وزیر نادرست است اما این توسعه متوازن نیست. ما معتقد به اجرای عدالت هستیم و معتقدیم که راه‌اندازی دولت الکترونیک در روستاها می‌توانست بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی افزود: اگر اختلاف، بی‌عدالتی و کند بودن کارها مثلاً برای گفتن مجوز از مشکلات ماست این باعث از بین رفتن سرمایه می‌شود و به برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات برمی‌گردد زیرا ما توسعه IP و ICP را راه مبارزه با رشوه، اختلاس و حق کشی می‌دانیم.

عبداللهی با طرح این سوال که در قبال اخذ پول‌های کلان از مردم در قبوض تلفن چه خدماتی به آن‌ها داده می‌شود، یادآور شد: اگر وزیر جرأت و توان دارد مثل ما به مساجد و پیش مردم برود و ببیند آن‌ها چه می‌گویند.

نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه در خیلی از روستاها و شهرها مردم به دنبال تلفن ثابت هستند، گفت: خیلی از روستایی‌ها تلفن ثابت ندارند و تلفن همراه هم نمی‌توانند داشته باشند زیرا برای آنتن‌دهی باید به بالای کوه بروند، پس این واگذاری‌ها چه سودی برای ملت داشته است؟

وی با بیان اینکه ما در تلفن ثابت با پس‌رفت مواجه بوده‌ایم، گفت: فرزندان روستاییان که تحصیلکرده هستند نیاز به اینترنت دارند، این‌ها چه گناهی دارند. متأسفانه وضعیت تلفن همراه در جاده‌های ما هم بدتر است. می‌توانند از هزینه‌های تشریفات بزنند و ساختمان مخابرات در اهر و هریس را تکمیل کنند.

پس از توضیحات وزیر، این نماینده مجلس گفت که به دلیل جوانی وزیر و مشروط به قول وی برای حل مشکل این سوال را به رأی نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-17 22:34

افزودن دیدگاه جدید