کد مطلب: 

229976
نتایج قابل توجه یک تحقیق بین‌المللی؛

86 درصد کاربران فریب اخبار دروغ در شبکه‌های اجتماعی را خورده‌اند/ آمریکا، روسیه و چین در صدر انتشار بیشترین اخبار غیرواقعی/ بیشترین اخبار گمراه کننده در فیس‌بوک، یوتیوب و توئیتر/ مصری‌ها ساده‌ترین و پاکستانی‌ها شکاک‌ترین افراد در مواجهه با اخبار دروغ

یک تحقیق بین‌المللی نشان داد که 86 درصد کاربران اینترنت فریب اخبار دروغین منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را خورده‌اند که بخش اعظم این اخبار دروغین در فیس‌بوک منتشر می‌شود.
86 درصد کاربران فریب اخبار دورغ در شبکه‌های اجتماعی را خورده‌اند/ آمریکا، روسیه و چین در صدر انتشار اخبار دروغ در شبکه‌های اجتماعی/ بیشترین اخبار گمراه کننده در فیس‌بوک، یوتیوب و توئیتر/ مصری‌ها ساده‌ترین و پاکستانی‌های شکاک‌ترین افراد در مواجهه با دروغ

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از دولت‌ها و شرکت‌ها خواسته‌اند با کمک هم، با این اقدامات که منجر به بی‌اعتمادی به اینترنت شده و روی گفتگوهای سیاسی و اقتصاد تاثیرات منفی می‌گذارد، مقابله کنند.

ایالات متحده آمریکا بیشترین کشوری است که بر اساس این نظرسنجی دست به انتشار اخبار گمراه‌کننده زده و روسیه و چین در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. در این نظرسنجی 25 هزار کاربر اینترنت از 25 کشور دنیا شرکت کرده‌اند و در فاصله زمانی 21 دسامبر 2018 تا 10 فوریه 2019 انجام شد.

فیس‌بوک بر اساس نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بیشترین وبگاهی است که اخبار دروغ و گمراه‌کننده در آن منتشر می‌شود. یوتیوب و توئیتر در جایگاه دوم و سوم از این نظر ایستاده‌اند.

مصری‌ها راحت‌تر از بقیه فریب اخبار دروغین منتشرشده در شبکه‎های اجتماعی را خورده‌اند و پاکستانی‌ها شکاک‌ترین افراد در قبال اینگونه اخبار بوده‌اند.

نتایج این تحقیق نشان داد که در سایه الگوریتم‌های هوشمندانه و پیچیده‌ای که شبکه‌های اجتماعی برای رده‌بندی مطالب منتشر شده به کار می‌برند، بی‌اعتمادی به شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر شده و نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی عمیق‌تر می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-16 12:25

افزودن دیدگاه جدید