کد مطلب: 

229957

کارخانه های نوآوری، زایشگاه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هستند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بر توسعه کارخانه های نوآوری در کشور تاکید کرد و گفت: این کارخانه های نوآوری که استارتاپها و شرکت های زیادی را در دل خود جای داده اند، زایشگاه و مامن شرکت های دانش بنیان هستند.
کارخانه های نوآوری، زایشگاه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هستند

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست صمیمی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکل گیری اکوسیستم نوآوری در کشور، بیان کرد: اکوسیستم نوآوری در ایران درحال رشد وبالنگی است و معاونت علمی و فناوری در حال تکمیل اجزای این اکوسیستم است.

وی با اشاره به کمکهای مجلس افزود: در ادامه این مسیرما همچنان به کمک های مادی و معنوی مجلس نیازمند هستیم.

به گفته ستاری، برای توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری پول عامل اصلی نیست و حرف اول را نمی زند؛ اما تامین مالی برای توسعه این بخش ضروری است.

وی همچنین تصریح کرد: بیشتر منابع مالی مورد نیاز اکوسیستم نوآوری توسط بخش خصوصی تامین می شود و بودجه بخش دولتی در این زمینه چندان زیاد نیست.

ستاری یکی از نیازهای توسعه اقتصاد دانش بنیان را رونق فرهنگ سرمایه گذاری خطرپذیر عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین و مترقی ترین قوانین مصوب در ایران، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان است که همین قانون زمینه را برای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور فراهم کرد.

وی معتقد است که قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان حرکت عظیمی بود که یک جریان بزرگ اقتصادی در کشور ایجاد کرد.

تزریق نسل جدید کارآفرینان به کشور

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: با شکل گیری اکوسیستم‌ نوآری، نسل جدیدی از کارآفرینان به کشور تزریق شده است که این نسل می تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

به گفته ستاری، شرکت های دانش بنیان، شرکت های نفتی را به عقب راندند و سهم بزرگی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: وجود پارک های فناوری و مراکز نوآوری خود گواه توسعه اقتصاد دانش بنیان و نوینی در کشور است.

رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان درباره فروش شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: فروش این شرکت ها سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان بود. همچنن فروش شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری در سال گذشته حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

ستاری همچنین بیان کرد: انتظار داریم در کارخانه های نوآوری حدود ۳ هزار نفر مستقر شوند و این اماکن به محلی برای زاد و ولد شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-15 22:37

افزودن دیدگاه جدید