کد مطلب: 

229917

چرا باید به ویدیوی جدا کردن مین از نفتکش‌ها شک کرد؟

قدرتی که توان خواندن روزنامه‌ی آن پیرمرد نشسته در پارک را از فضا دارد چرا یک ویدیوی بی‌کیفیت منتشر کرده است؟ کیفیت ویدیو بشدت پایین است چون امکان تشخیص جزئیات بخصوص چهره افراد در آن وجود نداشته باشد...
چرا باید به ویدیوی جدا کردن مین از نفتکش‌ها شک کرد؟

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، پوریا آسترکی تحلیلگر فضای مجازی در رشته توئیتی با هشتک "جنگ دوم نفتکش‌ها" به سوال ذیل پاسخ داده است؛

سوال: چرا به ویدیوی جدا کردن مین از نفتکش باید شک کرد؟

قدرتی که توان خواندن روزنامه‌ی آن پیرمرد نشسته در پارک را از فضا دارد چرا یک ویدیوی بی‌کیفیت منتشر کرده است؟ کیفیت ویدیو بشدت پایین است چون امکان تشخیص جزئیات بخصوص چهره افراد در آن وجود نداشته باشد.

تجربه‌ای که حتمن شما هم دارید اینست که ما ایرانی‌ها می‌توانیم چهره هم را براحتی تشخیص دهیم و حتی چهره ایرانی بین مردم کشورهای اطراف که نزدیکی نژادی داریم براحتی برایمان قابل تشخیص است. اگر کیفیت ویدیو پایین نبود حداقل خودمان می‌فهمیدیم این‌ها ایرانی نیستند.

در تلاش برای اثبات ایرانی بودن قایق به این شیارهای جلوی قایق استناد می‌شود! حتی اگر قایق مشابهی برای ساخت ویدیو در دسترس نبوده در این کیفیت پایین ویدیو این شیارها را می‌توان براحتی با فایبرگلاس یا رنگ شبیه‌سازی کرد.

می‌گویند برای رفع اثر و ردگیری سازنده، مین باید جدا می‌شده خوب چرا مین را منفجر نکردند؟ چرا جان ۷-۸ نفر باید به خطر بیافتد که مینی که خودشان کار گذاشته‌اند را جدا کنند آن‌هم وقتی مشخص است این نفتکش‌ها زیرنظر و رصد ارتش‌های مختلف است. واقعا انفجار مین ساده‌ترین راه نبوده است؟

چطور دقیقا دو کشتی ژاپنی هدف مین قرار گرفتند؟ در مسیری پرتردد اگر مین‌ریزی شده چطور به اتفاق دو کشتی ژاپنی دچار سانحه شدند؟ آیا هدف کشیدن گوش ژاپن و هم‌زمان ساخت یک فالس‌فلگ نبوده؟

تناقض تصویری در تصاویر مورد ادعا از وجود مین روی بدنه کشتی با ویدیوی مورد ادعا.

چرا رسانه‌های غربی در برابر نجات ۴۴ سرنشین کشتی‌ها توسط ایران سکوت کردند و نجات تعداد کمتری از سرنشینان توسط نیروی دریایی آمریکا را در بوق کردند؟ آیا بخشی از فضاسازی برای مقصر جلوه دادن ایران، نادیده گرفتن نقش ایران در عملیات نجات نیست؟

انتشار فیلم کامل و طولانی‌تر از حرکت قایق به سمت نفتکش و ترک آن، به جای چندثانیه نمای بسته و بی‌کیفیت می‌تواند نشانه‌های بیشتری از اصالت ویدیوی مورد ادعا را آشکار سازد. ‏خبرنگار استخوان‌ خردکرده روی نکته مهمی دست گذاشته.

‏اما اگر فرضی اندک را بر اصالت فیلم بگذاریم فقط به این نکته توجه کنید که وقتی در موقعیت حساس ایران چنین اتفاقی رخ می‌دهد چرا ایران نباید برای برداشتن مین و بررسی منشأ آن اقدام کند؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-14 22:28

افزودن دیدگاه جدید