کد مطلب: 

229906

اعتراف توییتر: سیستم فیلترینگ خودکار از نمایش برخی حساب‌های کاربری در تایم‌لاین عمومی جلوگیری کرده‌است

توییتر اعتراف کرده است که در ماه‌های اخیر حساب‌ها یا توییت‌های برخی کاربرانش به اشتباه در تایم‌لاین عمومی و نتایج جست‌وجوی این سرویس نمایش داده نمی‌شده‌اند.
اعتراف توییتر: سیستم فیلترینگ خودکار برخی حساب‌های کاربری را به اشتباه حذف کرده‌اند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، پس از اینکه یک حساب کاربری که در توییتر فعال است از عدم نمایش عمومی توییت‌های خود به صورت عمومی شکایت کرد، توییتر اعلام کرد که قابلیتی که برای محدود کردن توییت‌های حساب‌های ترول موجود در این رسانه اجتماعی به کار گرفته می‌شود، به اشتباه برای برخی حساب‌های عادی نیز فعال شده است.

توییتر مشخص نکرده چه تعداد حساب دیگر به اشتباه درگیر این الگوریتم شده‌اند. الگوریتمی تحت عنوان Shadow Banning که می‌تواند تحت عنوان «ممنوعیت در سایه» ترجمه شود، می‌تواند در نمایش عمومی برخی حساب‌های این رسانه اجتماعی اختلال ایجاد کند. این مساله می‌تواند بدون توجه به رفتار و گفتار یا تخطی از قوانین توییتر، این حساب‌ها را در این رسانه اجتماعی تحت تاثیر قرار دهد.

طبق بیانیه‌ای که توییتر منتشر کرده، بر اساس تحقیقات اولیه مشخص شد برخی سیستم‌ها و الگوریتم‌های یاد شده، کاربری بعضی کاربران این رسانه اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده و توییتر مشکل را رفع کرده است. توییتر در این بیانیه از کاربرانی که این مشکل را گزارش کرده‌اند، تشکر و تاکید کرده که همیشه در تلاش است سرویس بهتری را به آن‌ها ارایه کند.

صاحب بریتانیایی و ۲۶ ساله حساب فوق‌الذکر نیز تایید کرده که مشکل برای توییت‌های او حل شده و روند جذب مخاطب و دنبال‌کننده برای حساب او به حال قبل بازگشته است.

سال‌هاست که ربات‌های اسپم، ربات‌های منتشر کننده محتوای غیراخلاقی و همینطور کاربرانی واقعی که در صدد نفرت‌پراکنی یا آزار و اذیت سایر کاربران بوده‌اند، توییتر را فریب داده اند. مدیریت انسانی، محتوای تولیدی این حساب‌ها در شناسایی و تمیز دادن آن‌ها از حساب‌های سالم، ناکارآمد بوده و همین مساله توییتر را بر آن داشته که از یک سیستم فیلترینگ خودکار برای شناسایی این حساب‌ها استفاده کند.

هدف این سیستم که توییتر هرگز به صورت رسمی نامی برای آن اعلام نکرده، این است که محتوایی دوستانه‌تر و سالم‌تر را بیشتر ترویج کند و نمایش توییت‌های اسپم، ترول، ناراحت‌کننده یا نفرت‌پراکن، را کاهش دهد. روش‌های مختلفی از جمله عدم نمایش پاسخ‌های این حساب‌های مخرب به سایر توییت‌کنندگان یا عدم نمایش حساب یا توییت‌های آن‌ها در نتایج جست‌وجو در توییتر برای این کار در نظر گرفته شده است. هر چند که دنبال‌کنندگان آن‌ها کماکان می‌توانند توییت‌های آن‌ها را در صفحه اصلی توییتر خود مشاهده کنند، اما به طور کلی این حساب‌ها و توییت‌هایشان از چشم بخش قابل‌توجهی از کاربران دور نگه داشته می‌شوند.

عنوان اصطلاحی «برزخ توییتری» عنوانی غیررسمی است که به چنین وضعیتی اطلاق شده است. هر چند که بخش روابط عمومی توییتر، این عنوان را نپسندیده است.

در همین حال و بنابر اعلام توییتر، مساله در حال حاضر حل شده است، اما بازنگری و دیده‌بانی در خصوص حساب‌های مشکوک ادامه دارد. با این وجود، حذف یا مخفی کردن برخی حساب‌ها با کمک الگوریتم یاد شده کماکان ادامه دارد و عدم شفافیت توییتر در رابطه با این برنامه، می‌تواند نشانه‌ای از عدم عملکرد بی‌ایراد آن باشد که توییتر مدعی آن است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-14 12:45

افزودن دیدگاه جدید