کد مطلب: 

229875
معاون کمیسیون اجتماعی و اقتصادی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل:

به اذعان نشریه‌ی فایننشال تایمز، "ایران" جمهوری استارتاپ هاست/ استارتاپ‌ها می‌توانند ایران را به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه‌ای و جهانی تبدیل کنند

در آیین اختتامیه نخستین اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه، اعضای اسکاپ با افتتاح شبکه استارتاپ‌ها راهی تازه برای توسعه نوآوری و فناوری را آغاز کردند.
به اذعان نشریه‌ی فایننشال تایمز، ایران جمهوری استارتاپ هاست/ ایران با کمک استارتاپ‌هایش می‌تواند به یکی از قدرت های اقتصادی منطقه‌ای و جهانی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی از 21 خردادماه،  افراد زیادی را گرد هم آورده بود. مهمان هایی که از 50 کشور به این سالن آمده بودند، به یک زبان صحبت نمی‌کردند اما یک زبان مشترک داشتند و همه به اتفاق از «نوآوری» و «استارتاپ‌ها» سخن می‌گفتند.

ایران امسال توانست خود را به عنوان رییس نخستین رویداد نوآورانه قاره کهن و اقیانوسیه مطرح کند. نخستین اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) امسال به میزبانی کشورمان، پذیرای نمایندگان بیش از 50 کشور عضو مجمع اسکاپ شد. هم‌زمانی این رویداد با اینوتکس 2019، به شعار امسال این اجلاس «نوآوری زیر یک سقف» رنگ واقعیت بخشید.

عصر 22 خردادماه، آیین اختتامیه این رویداد با حضور نمایندگان عضو برگزار شد. اما این پایان راه نبود، چراکه اعضای حاضر در این اجلاس، قدم‌ نخست را برای ایجاد یک شبکه تعامل و همراهی استارتاپ‌هایشان برداشتند و شبکه استارتاپ‌های آسیا و اقیانوسیه با محوریت ایران رنگ واقعیت گرفت.

ایران با استارتاپ‌هایش به سمت اقتصاد برتر می‌رود

«هونگجو هام» معاون کمیسیون اجتماعی و اقتصادی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل در این مراسم از حرکت ایران در مسیر رشد به کمک استارتاپ‌ها و زیرساخت علمی و فناورانه کشورمان گفت و افزود: من مطمئن هستم و می‌بینم که اقتصاد ایران با ظرفیتی که اکنون دارد، به یکی از قدرت های اقتصادی منطقه‌ای و جهانی تبدیل شود.

وی با بیان‌ این‌که ایران از نظر رشد استارتاپ‌ها، توسعه علم و فناوری‌های مختلف کارهای خارق العاده ای انجام داده است، افزود: ایران در علوم مهندسی سلولی جزو برترین‌های منطقه است و اقتصادی با ظرفیت سرمایه‌گذاری و رقابت در سطح جهانی دارد. ایران در زمینه استارتاپ‌ها نیز بسیار موفق عمل کرده است و از همین رو نشریه فایننشال تایمز، در مقاله‌ای، ایران را جمهوری استارتاپ ها نامید.

هام، از همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزاری این اجلاس قدردانی کرد و گفت:  ایران یک تصویر خوب از توسعه نه تنها برای کشورهای همسایه بلکه به عنوان الگویی برای تمامی کشورهای در حال توسعه به نمایش گذاشته است. سنت و تاریخ ایران که به مدت هزاران سال نوآوری را در پی داشته، پشتوانه‌ای برای این موضوع بود و ما اطمینان داریم تا شکل گیری اجلاس بعدی در سال 2021 میلادی، نتایج بسیار خوبی در شبکه سازی استارتاپ‌ها و حلقه های نوآوری کشورها حاصل شود.

همکاری‌های جدید استارتاپی راهی برای رسیدن به یک شبکه بین‌المللی پویا

پیمان صالحی، رئیس نخستین اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ)، در این مراسم از همکاری و تعامل میان کشورها گفت و افزود: در طول این دو روز، تجربه‌ها و اندوخته‌های ارزشمندی را در حوزه نوآوری و استارتاپ‌ها به اشتراک گذاشتیم. شبکه‌سازی به عنوان یک محور این اجلاس تحقق یافت تا توسعه همکاری‌ میان کشورها به ویژه در حوزه علم، فناوری و نوآوری گام‌های بلندی به جلو بردارد.

وی با بیان این‌که این اجلاس برای نخستین بار و به میزبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ میان کشورها با برگزاری نشستهای بعدی و توسعه تعامل میان کشورهای عضو، ادامه پیدا کند.

صالحی همچنین از شکل گیری شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه گفت و افزود: فعالیت این شبکه استارتاپی امروز کلید خورده است و هدف اصلی آن، ایجاد بستری برای آگاهی فعالان زیست بوم استارتاپی کشورهای عضو اسکاپ و همکاری‌های آتی استارتاپی برای رسیدن به یک شبکه بین المللی پویا در این حوزه است.

به گفته معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ، «خط مشی دولت‌ها در ارتقای استارتاپ‌ها»، «زنان، نوآوری و فناوری»، «پارک‌های فناوری و مراکز رشد»، «سرمایه‌گذاری در فناوری و نوآوری»، «نوآوری‌های برخاسته از بستر جامعه» و «تاثیر همکاری‌های جنوب-جنوب در ارتقای سطح علم و فناوری و نوآوری» از محورهای اصلی این نشست بود. خوشحالم که دیگر کشورها با ظرفیت ها و زیرساخت های ایران در حوزه زیست بوم نوآوری، استارتاپ ها و مراکز علمی، فناوری و نوآوری آشنا شدند. امیدوارم در آینده بتوانیم بر بستر این ظرفیت، همکاری هایمان را گسترش دهیم.

در پایان این مراسم، بیانیه مشترکی توسط رییس نخستین اجلاس کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه اسکاپ قرائت شد. در متن این بیانیه بر توسعه همکاری میان کشورها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای همکاری و تعامل فعالان استارتاپی کشوره تأکید شد.

نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) از 21 تا 22 خردادماه سال به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و 22خردادماه با قرائت بیانیه مشترک، به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-13 11:31

افزودن دیدگاه جدید