کد مطلب: 

229872

دومین رویداد «اینوتهران» با محور آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در نمایشگاه اینوتکس برگزار شد

رویداد نوآورانه آتش نشانی و خدمات ایمنی که دومین دوره از سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران(innotehran) است در روز سه‌شنبه، 21 خرداد ماه و در حاشیه هشتمین دوره اینوتکس در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
دومین رویداد «اینوتهران» با محور آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در نمایشگاه اینوتکس برگزار شد

به گزارش سیتنا، این رویداد با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و مهدی داوری دولت آبادی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، استار‌تاپ‌ها، نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان و نوآور و علاقمندان و پژوهشگران این حوزه برگزار شد.

در ابتدای این همایش، مدیرعامل سازمان آتش نشانی ضمن معرفی وظایف این سازمان، مهمترین مسئولیت در سازمان را مقابله با حوادث و حریقهای تهران دانست و گفت: سرعت تغییرات در زندگی و توسعه در جامعه بسیار زیاد است و ما ناگزیر از پیشرفت در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری هستیم و طبعا نیازهای تکنولوژیک ما بیشتر از پیش است.

او در ادامه بر اهمیت هوشمندسازی در همه ابعاد سازمان تاکید کرد و گفت: ما امروزه جایگاه خوب و محیط‌های سخت افزاری مناسبی داریم اما در آموزش کارکنان باید شبیه سازی کرده و کیفیت کار آنها را بالا ببریم. ما باید ساختمانها را با توجه به وجود فاکتورهای تغییر پذیر به طور مدام پایش کنیم و هوشمندسازی و فناوری به ما کمک می‌کند بدانیم چطور میتوان این پایش را با کمترین هزینه و با دقت بالا انجام داد.

محمد فرجود در ادامه این نشست ضمن مروری بر برنامه های سازمان فاوا در حوزه هوشمندسازی، چالش‌های عمده تهران را برشمرد و گفت: در تهران روزانه20 میلیون سفر انجام می‌شود و سهم تردد با وسایل نقلیه عمومی همچنان پایین است. برای رفع مشکلات این چنینی هوشمندسازی و اولویت بندی برای آن اهمیت بسزایی دارد و حرکت به سمت شهر هوشمند دیگر یک انتخاب نیست بلکه الزام است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران سپس برنامه ریزی، سرمایه گذاری، مشارکت با ذینفعان و ایجاد یکپارچگی را از مهمترین اهداف شورای راهبردی تهران هوشمند دانست و گفت: برنامه های سال 98 سازمان در حوزه هوشمندی از ایده پردازی، تیم‌های استارتاپی، محصولات و خدمات نوآوری، شرکت‌های نوآور و پهنه های نوآوری را شامل می‌شود.

او در پایان از سرویس‌ها و اقدامات سازمان و مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند نام برد و گفت: پلتفرم "باهم"  برای تجمیع نظرات و ایده های نوآورانه و انجام مشارکت شهروندان،"تهران من" به عنوان درگاه واحد خدمات شهروندی، پارک حاشیه ای و هوشمندسازی جمع آوری و تفکیک پسماند و ... از جمله سرویس‌های رو به توسعه هوشمندسازی است.

در ادامه، مرضیه شاوردی، به معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت و گفت: خدمات صندوق در سه حوزه ارائه تسهیلات، سرمایه گذاری و توانمندسازی برای استار‌تاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نوپا تعریف شده است.

گفتنی است، رویداد InnoTehran توسط سازمان فاوای شهرداری و با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و صندوق نوآوری و شکوفایی و همزمان با نمایشگاه اینوتکس 2019 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

آموزش‌های شهروندی، آموزش‌های تخصصی، شبیه سازها (AR و VR) و پیشگیری از وقوع حریق از مهم‌ترین رویکردهای این رویداد بود که در پایان این همایش با برگزاری جلسات همفکری B2B درباره تمامی این موارد راهکارها و ایده هایی مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-13 10:40

افزودن دیدگاه جدید