کد مطلب: 

229835

تیم واکنش برای مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری در تهران تشکیل می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران، با اشاره به ضرورت مقابله با رخدادهای امنیتی حوزه فضای سایبری از تشکیل تیم واکنش سریع برای مقابله و پیشگیری خبر داد و گفت: تشکیل این تیم با محوریت مرکز ماهر و با حضور مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان تهران این مهم محقق می شود.
تیم واکنش برای مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری در تهران تشکیل می‌شود

به گزارش سیتنا، مرتضی رضایی مدیرکل ارتباطات استان تهران در اولین جلسه کارگروه و فناوری اطلاعات پدافند غیرعامل استان تهران، اظهار کرد: با توجه به افزایش استفاده از فناوری اطلاعات در دستگاه های اجرایی باید متناسب با این گسترش الزامات امنیتی و پدافندی نیز توسعه یابد.
وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مرکز ماهر و معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران برای مقابله با رخدادهای امنیتی در فضای سایبری آموزش هایی ارایه می دهد تا تیم واکنش سریع با حضور مدیران فنی دستگاه های اجرایی ایجاد شود.

رضایی، همچنین با توجه به ابلاغ انتظارات و برنامه های حوزه پدافند غیرعامل از طرف استانداری تصریح کرد: برای انجام تکالیف مقرر در این ابلاغیه برنامه مدونی تهیه و در چارچوب زمانی مشخص شده انجام می شود.

مدیرکل ارتباطات استان تهران، با اشاره به نقش کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند غیرعامل(سایبری) در بررسی و پیشگیری آسیب پذیری های حوزه فاوا در استان ضمن اعلام آماده شدن طرح الزامات و سیاست های امنیتی در دستگاه های اجرایی برای ابلاغ، از ایجاد برنامه مدون بازدید و بررسی از وضعیت فناوری اطلاعات از لحاظ ساختار، تجهیزات و تحلیل نقاط  آسیب پذیر دستگاه‌های اجرایی سطح استان  برای مقابله با تهدیدات در حوزه فاوا خبر داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-12 09:49

افزودن دیدگاه جدید