کد مطلب: 

229831

احتمال تغییر سیستم عامل گوشی‌های "هوآوی" از اندروید به آرورای روسی

در پی تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه شرکت چینی هواوی، احتمال می‌رود که سیستم عامل روسی "آرورا" (Aurora) جایگزین آندروید در گوشی‌های هوشمند تولیدی این شرکت شود.
احتمال تغییر سیستم عامل گوشی‌های "هوآوی" از اندروید به آوروای روسی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در آستانه‌ی اجلاس اقتصادی پترزبورگ، مدیرعامل هوآوی و وزیر توسعه‌ی دیجیتال و ارتباطات روسیه پیرامون تحریم‌های آمریکا و گذار احتمالی سیستم عامل گوشی‌های تلفن همراه هواوی به سیستم عامل روسی بحث و بررسی کردند.

تحریم های آمریکا ضرباتی را به شرکت هوآوی وارد کرده و تجارت این شرکت را در خارج از مرزهای چین با تهدیدات جدی روبرو ساخته است.

شرکت گوگل همکاری خود با شرکت هوآوی را در حوزه هایی که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی باشد، متوقف کرده است. این اقدام گوگل می تواند فعالیت بخش تلفن های هوشمند هوآوی در خارج از چین را مختل نماید.

نسخ بعدی تلفن های همراه اندرویدی شرکت هوآوی همچنین قادر به دسترسی به نرم افزارهای پرکاربردی نظیر گوگل پلی استور، جیمیل و یوتیوب نخواهند بود.

سیستم عامل روسی "آرورا" که بر پایه‌ی سیستم عامل فنلاندی Sailfish ساخته شده و به شرکت "روس تلکام" و تاجر گریگوری برزکین اختصاص دارد ممکن است جایگزین آندروید در گوشی‌های هواوی شود.

منبع دیگری تاکید می کند که جایگزینی آرورا (Aurora) به جای آندروید در هوآوی در دیدار روسای جمهور روسیه و چین هم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-12 00:06

افزودن دیدگاه جدید