کد مطلب: 

229815

وزیر خارجه آلمان، زمان نخستین تراکنش «اینستکس» را اعلام کرد

وزیر خارجه آلمان پس از بازگشت از سفر خود به ایران ابراز امیدواری کرد نخستین تراکنش در چارچوب سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا موسوم به «اینستکس» طی هفته های آینده انجام شود.
وزیر خارجه آلمان، زمان نخستین تراکنش «اینستکس» را اعلام کرد

به گزارش سیتنا، «هایکو ماس» صبح امروز در بازگشت از ایران به کشورش در گفتگو با شبکه یک تلویزیون آلمان در مورد هرگونه اقدامی که به وخامت بیشتر اوضاع در خاورمیانه بینجامد، هشدار داد و با بیان این که تنش‌های بیشتر می‌تواند به فاجعه منجر شود، تاکید کرد: هیچکدام از طرف‌ها مایل به چنین چیزی نیست.

وی گفت: در دیدارش با مقامات کشورهایی که به آنها سفر کرده همه در این مورد هم زبان بوده‌اند که باید از افزایش بیشتر تنش‌ها جلوگیری شود.

وزیر خارجه آلمان سفرش به منطقه را گام نخست برای تنش زدایی عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایرانی‌ها از غنی سازی بیشتر اورانیوم خودداری کنند.

ماس در خصوص اجرایی شدن سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا نیز پیش بینی کرد که با تکمیل شدن مراحل نهایی، طی هفته‌های آینده نخستین تراکنش مالی در این چارچوب انجام گیرد.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا و نیز سفرش به تهران در توئیتر نوشته بود: طی چند روز گذشته صحبت‌های زیادی با کشورهای همسایه {ایران} داشتم. کاملاً مشخص است هیچکس خواهان جنگ نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-11 17:42

افزودن دیدگاه جدید