کد مطلب: 

229783

ظرفیت تاکسی‌های آنلاین چند برابر شرکت‌های خارجی است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در حال حاضر ظرفیت شرکت‌های تاکسی آنلاین چند برابر شرکت‌های خارجی است به همین دلیل معاونت علمی روی استارت آپ های فناوری تمرکز زیادی دارد.
ظرفیت تاکسی‌های آنلاین چند برابر شرکت‌های خارجی است

به گزارش خبرنگار سیتنا،‌ دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آستانه‌ی برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه، با اشاره به موضوعی که در این مجمع مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل (اسکاپ) یکی از نهادهای تابعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است. این شورا یکی از پنج رکن اصلی سازمان ملل متحد به شمار می‌رود و دارای مأموریت گسترده‌ای در حوزه اجتماعی و اقتصادی است.

ستاری تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور در حوزه نوآوری و فناوری و با عنایت به مأموریت‌های اسکاپ سال گذشته مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری به اسکاپ پیشنهادی ارائه شد که اولین مجمع به میزبانی ایران در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه در تهران برگزار شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه این حرکت بزرگ در توسعه شتاب دهنده‌ها و استارت آپ ها مؤثر خواهد بود، گفت: استارت آپ ها در همه حوزه‌هایی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، سلول بنیادی، هوافضا، فناوری اطلاعات و … توسعه می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه ما بزرگترین استارت آپ ها را در منطقه داریم گفت: در سالیان اخیر رتبه‌های نوآوری کشور در حد بسیاری کاهش پیدا کرده است به عنوان مثال طی ۴ سال گذشته ۵۵ رتبه بهبود شاخص نوآوری را داشته ایم که این می‌تواند انگیزه برای ما باشد.

ستاری با تاکید بر اینکه به واسطه برگزاری این مجمع توانمندی‌های ما به جامعه بین المللی نمایش داده می‌شود، گفت: ما در حوزه ایجاد اکوسیستم نوآوری حرف زیادی برای گفتن داریم و ظرفیت‌هایی نیز در این زمینه در خود می‌بینیم که به واسطه برگزاری مجمع می‌توانیم آن را به جامعه بین المللی منعکس کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین به واسطه این برنامه بین المللی شبکه بین المللی استارت آپ ها تشکیل می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های جنبی این مجمع تشکیل شبکه بین المللی استارت آپ هاست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: استارت آپ هایی که در کشور فعالیت می‌کنند باعث اشتغال زایی فارغ التحصیلان می‌شوند که ما دراین زمینه ظرفیت زیادی داریم.

ستاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت شرکت‌های تاکسی آنلاین چند برابر شرکت‌های خارجی است به همین دلیل معاونت علمی روی استارت آپ های فناوری تمرکز زیادی دارد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بیش از دو هزار ایده موفق را توانستیم به شتاب دهنده‌های زیر نظر معاونت علمی معرفی کنیم تا شتاب دهنده‌ها به این وسیله از استارت آپ ها حمایت کنند و محصولات مرغوبی به دست مردم برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-10 18:48

افزودن دیدگاه جدید