کد مطلب: 

229719
معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهوری در پاسخ به سیتنا؛ 

ایده‌ی تنها در استارت‌آپ‌ها مهم نیست، نحوه‌ی پیاده‌سازی مهم است/ استارتاپ‌های کپی شده باید بر اساس فرهنگ ما بومی شوند

معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهوری، گفت: ایده به تنهایی در حوزه‌ی دانش بنیان و استارت‌آپی نقشی ندارد و آدم‌هایی که این ایده را عملی می‌کنند و پرورش می‌دهند مهم هستند، نمونه‌های متعددی هم داریم که گواه این مهم است.
در حوزه‌ی استارت‌آپی ایده به تنهایی نقشی ندارد، آدم‌هایی که ایده را پیاده‌سازی می‌کنند، مهم هستند

دکتر سورنا ستاری در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه، مبنی بر کپی برداری برخی از استارت‌آپ‌های مرتبط با حوزه‌ی ICT از نمونه‌های خارجی و در پی آن عدم امکان رقابت در فضای بین الملل، گفت: ایده به تنهایی در حوزه‌ی دانش بنیان و استارت‌آپی نقشی ندارد و آدم‌هایی که این ایده را عملی می‌کنند و پرورش می‌دهند مهم هستند، نمونه‌های متعددی هم داریم که گواه این مهم است.

ستاری، افزود: بیش از 2000 ایده موفق را معرفی کردیم و تسهیلاتی هم برای این ایده‌ها و افرادی که این ایده‌ها را عملی می‌کنند، در نظر گرفتیم. در حوزه‌ی فناوری و خدمات افراد می‌‎توانند تمرکز کنند و ایده‌هایشان را اجرا کنند.

معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهوری، خاطرنشان کرد: ایده‌هایی که کپی می‌شوند باید بر اساس فرهنگ ما بومی و اجرایی شوند. به عنوان مثال در بحث هوش مصنوعی ایده‌های بسیاری معرفی شدند که باید عملی شوند. روزانه تراکنش‌های مختلف از 2000 میلیارد عبور کرده و با نرم‌افزارهای داخلی دسترسی به این تراکنش‌ها میسر می‌شود.

ستاری، در پایان تاکید کرد: ایده به تنهایی مهم نیست، بلکه پیدا کردن آدم‌هایی که این ایده را پیاده‌سازی کنند، مهم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-09 13:02

افزودن دیدگاه جدید