کد مطلب: 

229645

بانک چینی کونلون فعالیت با ایران را با یوان چین از سر می‌گیرد

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از آغاز مجدد فعالیت بانک چینی کونلون با ایران خبر داد که البته برای رعایت تحریم‌های آمریکا علیه تهران، با یوان چین صورت می‌گیرد.
بانک چینی کونلون فعالیت با ایران را با یوان چین از سر می‌گیرد

به گزارش سیتنا، پدرام سلطانی در این باره در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «بانک کنلن چین اعلام کرده است که تا پایان سال جارى میلادى معاملات بانکى خود را با ایران، تنها با استفاده از یوان چین و با رعایت کامل تحریم‌هاى آمریکا در خصوص کالاها، اشخاص، شرکت‌هاى حمل و نقل و بانک‌ها، ادامه خواهد داد. کنلن تنها بانک چینى است که با ایران کار مى‌کند».

ماه مه گذشته خبرهایی از توقف فعالیت بانک چینی کونلون با ایران منتشر شد. پدرام سلطانی آن هنگام نیز در توئیتی اعلام کرده بود: «بانک کونلون چین، تنها بانک چینى که با ایران کار مى کند، به مشتریان خود اعلام کرده است که عملیات بانکى با ایران را از روز اول ماه مه تا اطلاع ثانوى متوقف مى‌کند».

در ادامه این پیام توئیتری آمده بود: «ظاهراً امکان از سرگیرى کار با ایران به نتیجه مذاکرات فى مابین چین و آمریکا بسته است».

بانک «کونلون» در سال 2009 و با سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت ملی نفت چین ایجاد شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال 2012 این بانک را تحریم کرد، اما از آن‌جا که این بانک با کشورهای اروپایی به‌ویژه با آمریکا همکاری اقتصادی نداشت، توانست به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-06 20:02

افزودن دیدگاه جدید