کد مطلب: 

229626

کلاهبرداری دو زن متاهل از ١٨٠٠ شهروند با درخواست های شرم آور در فضای مجازی

چندی پیش پرده از یک پرونده کلاهبرداری برداشت که تیم چهارنفره این باند متشکل از ٢ خواهر و همسرانشان با راه اندازی صفحات اینستاگرامی تحت عناوین «میترا خانم» و «هستی جون» اقدام به کلاهبرداری از ١٨٠٠ شهروند در مشهد و دیگر شهرهای کشور کرده بودند.
2 زن متاهل همه کاره سایتهای شرم آور "میترا خانم و هستی جون" بودند

به گزارش سیتنا، این پرونده از آنجایی وارد مرحله رسیدگی قضایی و پلیسی شد که گردانندگان این باند برای جلب مشتریان خود نشانی محل سکونت افرادی که روحشان از این ماجرا بی اطلاع بود را در صفحات اینستاگرامی خود منتشر و مزاحمت های بسیاری برای اهالی این خانه ها در شهرهای مختلف به وجود می آوردند.

شکایت تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور از جمله مشهد درباره حضور وقت و بی وقت افراد غریبه در مقابل منازلشان و درخواست های شرم آور، پلیس فتای خراسان رضوی را بر آن داشت تا تحقیقات گسترده ای را در دستور کار خود قرار دهد.

رصدهای دقیق و تحقیقات شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی آن ها را به شهرستان صالح آباد از توابع خراسان رضوی رساند که اعضای این باند کلاهبرداری از یک منزل محقر روستایی عملیات های خلاف قانون و خلاف شرع خود را راهبری می کردند.

با جناق های همکار که همسران خود را طعمه ای برای رسیدن به اهداف شوم و دستیابی به پول های نامشروع قرار داده بودند از آن ها می خواستند تا با مردان غریبه وارد مکالمه های تلفنی نامتعارف شوند و از این طریق اعتماد قربانیان خود را جلب کرده و بعد از واریز مبالغ خواسته شده، آدرس های اشتباهی می دادند. سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی درباره این خانواده مجرم گفته بود که در ١٨شماره حساب این افراد ۴٠٠میلیون تومان موجودی وجود داشت که با سرکیسه کردن ١٨٠٠نفر در سراسر کشور به دست آمده بود.

خانواده سالم، جامعه سالم

گسترش شبکه های اجتماعی در سال های اخیر ، شیوه های نوین کلاهبرداری را ایجاد کرده است که در این وادی صفحات و کانال های صیغه یابی نیز با ترفند یافتن همسران مجازی اقدام به سوءاستفاده از مردانی می کنند که به دنبال روابط عاطفی خارج از چهارچوب خانواده هستند. دکتر سید مجتبی حورایی، مشاور خانواده موضوع تمایل مردان برای ازدواج موقت با زنان به صورت مخفیانه را از سه بعد شخصی، خانوادگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می دهد.

او ضعف ایمان فرد و دارا بودن شخصیت هوس باز و لذت محور بودن برخی از مردان را از دلایل شخصی برای تمایل به افرادی غیر از همسرانشان دانست که در واقع به نوعی به سبک زندگی آن ها تبدیل شده است.

حورایی که سال هاست کار مشاوره خانواده را انجام می دهد ضعف بنیان خانواده را یکی از مهم ترین عواملی بیان کرد که نقش مهمی در بی اخلاقی های جامعه دارد. او همچنین بداخلاقی ها و بی توجهی زنان به روابط زناشویی را از علت هایی دانست که به تمایل همسرانشان برای روابط با زنان دیگر دامن می زند.

این مشاور خانواده فراوانی در دسترس بودن مسائل غیراخلاقی و وجود فیلم و تصاویر محرک در فضای مجازی را از عوامل محرک اجتماعی می داند که زمینه لغزش برخی مردان را در صورت ضعف شخصیتی و خانوادگی فراهم می کند.

شرط ازدواج دوم، رضایت همسر اول است

ازدواج موقت یکی از راهکارهای دین اسلام برای اجتناب از روابط غیرقانونی است که می تواند به افراد برای دستیابی به روابط عاطفی کمک کند اما طبق گفته قاضی مهدی ابوذری، رئیس شعبه ٩ دادگاه خانواده مشهد اختیار همسر دوم براساس قانون چه به صورت دائم یا موقت نیازمند رضایت زوجه اول است و در غیر این صورت برای همسر اول حق طلاق ایجاد می شود.

قاضی ابوذری درباره مسائل جزایی این پرونده با تأکید بر اینکه انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجازی اشاعه فحشا بوده و جرم محسوب می شود گفت که اگر از این طریق کلاهبرداری صورت گرفته و مالی را کسب کرده باشند عنوان مجرمانه خود را دارد همچنین اگر ثابت شود که این دو مرد همسران خود را تهدید و تطمیع برای چنین عملی کرده اند یک اقدام غیرقانونی بوده و پیگیری می شود. در این صورت همدست کلاهبرداران محسوب نمی شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-06-06 05:30

افزودن دیدگاه جدید