کد مطلب: 

229589
ستاری در نشست شورای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد:

تأمین نیازهای فناورانه‌ی تحریمی به عنوان اولویت مهم امسال اقتصاد دانش‌بنیان در مدار تحقق قرار گرفته است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، گفت: شکل گیری صندوق پژوهش و فناوری استان یکی از پایه‌های جدی رونق زیست بوم دانش بنیان است و معاونت آمادگی دارد با حمایت مشترک از صندوق پژوهش و فناوری استانی، این حمایت‌ها را در اختیار کسب و کارهای فناورانه استان بگذارد.
تأمین نیازهای فناورانه‌ی تحریمی به عنوان اولویت مهم امسال اقتصاد دانش‌بنیان در مدار تحقق قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست ستاد فرماندهی شورای اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی جمعی از اعضا و مسئولان برگزار شد.

ستاری، به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری از رونق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپی کهگیلویه و بویراحمد در راستای رونق زیست بوم کارآفرینی و نوآوری این استان اشاره کرد و گفت: حمایت از این زیست‌بوم بر اساس مزیت‌های سرزمینی، انجام می‌شود تا رونق تولید و تأمین نیازهای فناورانه تحریمی، به عنوان اولویت مهم امسال اقتصاد دانش‌بنیان در مدار تحقق قرار گیرد.

وی به تجهیز و توسعه پارک علم و فناوری استان در راستای رونق کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی اشاره کرد و گفت: از تجهیز پارک حمایت می کنیم اما استان باید جایگاه و اهمیت نوآوری و پارک علم و فناوری را به درستی درک کند تا با عزم جدی، این زنجیره را حمایت کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بر حمایت از توسعه شتابدهنده‌ها، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری و مرکز رشد، در قالب اعطای تسهیلات از طریق صندوق پژوهش و فناوری تاکید کرد و گفت: شکل گیری صندوق پژوهش و فناوری استان یکی از پایه‌های جدی رونق زیست بوم دانش بنیان است و معاونت آمادگی دارد با حمایت مشترک از صندوق پژوهش و فناوری استانی، این حمایت‌ها را در اختیار کسب و کارهای فناورانه استان بگذارد.

امنیت سرمایه، اولویت اصلی استان

علی محمداحمدی استاندار کهگیلویه و بویر احمد، هم که در این نشست حضور داشت با بیان این که باید مسیر حمایت از توسعه و پیشرفت نوآوری در استان را هدف گذاری کنیم، گفت: اگر بتوانیم با برنامه و تقسیم کار مراکز دانشگاهی را به سمت و سوی اولویت ها هدایت کنیم قطعا نتیجه خواهیم گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کیفیت مراکز فناوری و مراکز رشد به طور خاص در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت هایی وجود دارد که با کمک معاونت علمی و فناوری به توسعه و اشتغال کشور کمک می‌کند.

احمدی با اعلام آمادگی استانداری در حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و فناور استانی گفت: از ابتدا تأکید داشته ایم که امنیت سرمایه یکی از اولویت های اصلی استان بوده است و آماده ایم تا این کسب و کارها حمایت شود. همچنین در مورد گمرک استان هم خوشبختانه گام هایی به ویژه برای رفع مشکلات شرکت های حوزه گیاهان دارویی چه در بحث صادرات و چه در بحث واردات برداشته شده است.

نگاه دانشگاه آزاد در آموزش «توسعه‌ای» و «هوشمند» است

محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان این که رویکرد این دانشگاه، توسعه هوشمند منطقه ای با بکارگیری همه امکانات بومی است، افزود: تلاش می کنیم در راستای توسعه نوآوری و فناوری، با همکاری‌ معاونت علمی و فناوری؛ وزارت جهاد کشاورزی و بخش های استانی توسعه حوزه گیاهان دارویی را به عنوان یکی از اولویت‌های کهگیلویه و بویر احمد در دستور کار خود قرار دهیم.

دانشگاه آزاد با بیش از 146 هزار تجهیز آزمایشگاهی یکی از ظرفیت های توسعه فناوری است و نگاه به دانشگاه به عنوان یک بستر نوآوری جزو اولویت های ماست و خودمان را در توسعه استان به خصوص مناطق کم تر برخوردار همراه صندوق های پژوهش و فناوری به عنوان یک بازوی اساسی این حوزه می دانیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن آموزش در خدمت توسعه بومی استان گفت: بر اساس این نگاه، سیاست های آموزشی جدید راپیش می بریم و سرمایه های انسانی را به سوی حل نیازهای استان هدایت می کنیم. در حال تحول نظام آموزش هستیم زیرا معتقدیم با نظام آموزشی فعلی دانش آموخته کشاورزی کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.

ایجاد سازوکار حمایت اتاق بازرگانی از شرکت‌های استانی

جبار کیانی پوررییس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز در این نشست از آمادگی این اتاق برای اختصاص منابع به توسعه نوآوری گفت و افزود: پیشنهاد دادیم تا سپرده هایی که در استان ها وجود دارد مشخص شود و با یک دستور کار ملی ازاعتبار و حمایت اتاق های بازرگانی به این موضوع اختصاص یابد.

در این نشست، مصوبات، سرفصل‌ها و محورهای مطرح شده در نشست‌های پیشین شورای اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حمایت از صنایع پتروشیمی استان، کمک به تسهیل فرآیندهای دریافت ارز صنعتگران و تخصیص وام‌های کم بهره پیگیری شد.

همچنین درباره وضعیت استان در توسعه گیاهان دارویی گزارشی ارائه شد که بر اساس آن، در دو سال اخیر کشت گیاهان دارویی با اختصاص تسهیلات 448 میلیارد ریالی، روندی روبه رشد داشته است. این استان در حال حاضر بیش از 90 هکتار زیر کشت دارد و حداقل میزان کشت قرار است در آینده به بیش از 400 هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-04 14:41

افزودن دیدگاه جدید