کد مطلب: 

229312

پول دیجیتال فیس‌بوک با نام گلوبال‌کوین عرضه می‌شود

شرکت فیسبوک با مقام‌های مالی در آمریکایی و بریتانیا تماس گرفته‌اند تا مجوزهای لازم را بگیرند و پول دیجیتال، یا رمزارز ( cryptocurrency) خود را راه بیندازد.
فیس‌بوک پول دیجیتال با نام گلوبال‌کوین عرضه می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، برنامه فیسبوک این است که تا سال ۲۰۲۰ رمزارز خود را در چند کشور عرضه کند. نام مقدماتی که فیسبوک به این رمزارز داده گلوبال‌کوین (سکه جهانی) است.

مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک، ماه گذشته با مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی بریتانیا دیداری داشته و درباره مسائل مرتبط با راه‌اندازی رمزارز جدید گفتگو کرده است.

رمزارز شبکه پرداخت دیجیتال است که تراکنش‌های مالی در آن با رمزنگاری و عموما به طور غیرمتمرکز، بدون نهادی مانند بانک مرکزی، انجام می‌شود. بیت‌کوین رمزارزی است که در پرداخت‌های دیجیتال از آن استفاده گسترده‌ای می‌شود و پس از محبوبیت آن، انواع دیگر پول دیجیتال هم به عرضه شده است.

بنا به گزارش‌ها، فیسبوک می‌خواهد ارزش رمزارز خود را با دلار آمریکا تعیین کند. این برخلاف رویه ارزهای مجازی دیگر چون بیت‌کوین خواهد بود که ارزش‌گذاری متمرکز ندارند و نرخ برابری آنها با پول‌های رایج نوسان‌های شدیدی دارد.

فیسبوک علاوه بر تماس با مقام‌های دولتی، با نهادهای مالی خصوصی نیز در تماس است تا حواله پول را ارزانتر و بدون استفاده از حساب بانکی ممکن کند.

فیسبوک پیشتر هم سعی کرده بود که شیوه پرداخت خود را ایجاد کند و به کاربرانش ارائه کند اما پس از دو سال که استقبال چندانی از این پروژه نشد، فیسبوک به آن خاتمه داد.

اگر از رمزارز فیسبوک استقبال شود، این شرکت که دو میلیارد کاربر دارد درباره عادات مصرفی جمعیت به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست می‌یابد.

فیسبوک در سال‌های اخیر برای عملکردش در حفظ حریم خصوصی کاربران و فروش اطلاعات آنها به شرکت‌های دیگر با انتقادهای زیادی مواجه بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-27 13:10

افزودن دیدگاه جدید