کد مطلب: 

229259

حمایت معاونت علمی رئیس‌جمهور از استارت‌آپ‌های حوزه‌ی میراث‌فرهنگی و گردشگری

در بازدید دو معاون رئیس‌جمهوری از مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بر حمایت از استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه‌ها تاکید شد.
حمایت معاونت علمی رئیس‌جمهور از استارت‌آپ‌های حوزه‌ی میراث‌فرهنگی و گردشگری

به گزارش سیتنا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، از مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بازدید کردند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید بر حمایت از استارت‌آپ‌های مرتبط با این سازمان تأکید کرد و افزود: «گام‌های خوبی در راستای حمایت و پشتیبانی از افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند برداشته شده است.»

او ادامه داد: «راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها در سه بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش مؤثری در ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده در این بخش دارد.»

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز در این بازدید گفت: «در نظر گرفتن مکانی برای استارت‌آپ‌های حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یک ابتکار بسیار خوب است، این اقدام هم حمایت از جوانان فعال در این حوزه را در پی دارد و هم باعث احیای بخشی از بافت تاریخی تهران شده است.»

او تصریح کرد: «معاونت علمی و فناوری و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برنامه‌های مشترک و همکاری‌های جدی با یکدیگر دارند، این معاونت آمادگی دارد از شتاب‌دهنده‌های حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری حمایت کند.»

ستاری تصریح کرد: «بدون شک جوانان تحصیل‌کرده در حوزه‌های باستان‌شناسی و بخش‌های مرتبط با گردشگری می‌توانند با ایجاد استارت‌آپ‌هایی در این بخش‌ها، برای خود اشتغال و درآمد ایجاد کنند.»

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: «این معاونت برای حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، بخشی از هزینه مرمت خانه تاریخی سرهنگ ایرج را پرداخت می‌کند.»

علیرضا قلی‌نژاد معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در جریان این بازدید گفت: «بخشی از خانه تاریخی سرهنگ ایرج مرمت شده است و برای مرمت کامل این بنا نیازمند همکاری و همراهی بخش خصوصی و معاونت علمی رئیس‌جمهوری هستیم.»

او افزود: «استارت‌آپ‌هایی در حوزه‌های گردشگری عشایری، گردشگری کودک، موزه مجازی، راهنمای صوتی اماکن تاریخی، ضدآب‌سازی خاک، شیشه و سنگ بناهای تاریخی و... در این خانه تاریخی فعالیت دارند.»

در ادامه این بازدید از سامانه هوشمند هایپراسکپو با حضور دکتر مونسان و ستاری رونمایی شد. در این نمایشگاه مجازی تمام استارت‌آپ‌های حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در غرفه‌های مجازی حضور دارند و محصولات خود را ارائه می‌دهند. بازدیدکنندگان هم می‌توانند به‌صورت رایگان وارد این سامانه شوند و خدمات موردنیاز خود را درخواست کنند و استارت‌آپ‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم با بازدیدکنندگان ارتباط داشته باشند. برندسازی و جذب سرمایه‌گذاری رأی مجریان استارت‌آپ‌ها از دیگر مزایای این سامانه هوشمند است.

در این بازدید محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، ولی تیموری معاون گردشگری، حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری حقوقی و امور مجلس، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-25 17:27

افزودن دیدگاه جدید