کد مطلب: 

228983

تکرارکننده‌های غیرمجاز، عامل تداخلات رادیوئی هستند

معاون امور رادیوئی رگولاتوری، اعلام کرد: منشاء بیش از ۳۰ درصد تداخلاتی که اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‌کنند استفاده از تکرارکننده‌های غیرمجازی است که در برخی از ساختمان ها و برج‌ها نصب شده است.
تکرارکننده‌های غیرمجاز، عامل تداخلات رادیوئی هستند

به گزارش سیتنا، نسترن محسنی افزود: به منظور پاسخگوئی به نیاز مشترکان برای دریافت سیگنال تلفن همراه و پوشش مطلوب ارتباطی در همه نقاط بویژه طبقات زیرین و داخل ساختمانها در برخی موارد لازم است از تکرارکننده‌های درون ساختمانی که سیگنال رادیوئی شبکه همراه را تقویت می‌کنند، استفاده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این ضرورت، ضوابط فنی نصب و استفاده از تقویت‌کننده‌های درون ساختمانی سیگنال رادیوئی شبکه تلفن همراه در سال گذشته تصویب و ابلاغ شد.

معاون امور رادیوئی اظهار کرد: گاهی اوقات به دلیل بی توجهی به ضوابط مربوط به نصب و راه‌اندازی تقویت کننده‌های سیگنال رادیوئی، تداخل ناخواسته بر روی سایر فرستنده- گیرنده‌ها و سرویسهای رادیوئی و باندهای فرکانسی مورد استفاده سایر اپراتورها ایجاد شده و کیفیت ارتباط کاربران آن اپراتورها کاهش می‌یابد.

محسنی با تاکید بر اینکه درصورت گزارش تداخل، رگولاتوری برای پایش، کشف و حذف عامل تداخل اقدام می‌کند، گفت: تقویت‌کننده‌ها می‌بایست دارای تائیدیه استاندارد و تطابق فنی از رگولاتوری باشند و نصب و راه‌اندازی این تجهیزات نیز صرفاً از طریق اپراتورها و یا پیمانکاران معرفی شده در پایگاه اطلاع‌رسانی اپراتور مربوط مجاز است.

وی با اشاره به اینکه خرید، تهیه و نصب تجهیزات غیرمجاز علاوه بر ایجاد تداخل فرکانسی، هزینه‌های سربار ایجاد می کند، تاکید کرد: اگر کاربران تلفن همراه تقاضای تقویت سیگنال رادیوئی شبکه اپراتور تلفن همراه خود را دارند صرفاً باید در چارچوب مصوبه مربوط و با هماهنگی همان اپراتور اقدام کنند. این ضوابط در پایگاه اطلاع‌رسانی رگولاتوری، بخش قوانین و مقررات، مقررات و ضوابط ملی استفاده از طیف با کد CRA-DEC۵۰۰۹-۰۷ قابل دسترسی است.

معاون امور رادیوئی با اشاره به پایش، کشف و حذف عامل تداخل‌گر از سوی رگولاتوری تصریح کرد: رگولاتوری با عاملین ورود و تهیه تجهیزات غیرمجاز به شدت برخورد کرده و تجهیزاتی که خارج از چارچوب ضوابط فنی نصب شده و غیراستاندارد باشند توقیف می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-05-22 10:14

افزودن دیدگاه جدید