کد مطلب: 

228863
سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خروج کره جنوبی از بازار فرصتی برای شکوفایی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره احتمال حضور شرکت‌های چینی به جای کره‌ای‌ها در بازار لوازم خانگی، گفت: خروج کشورهایی مانند کره از بازار ایران فرصت تازه‌ای برای شکوفایی تولیدکنندگان داخلی در این عرصه است.
خروج کره جنوبی از بازار فرصتی برای شکوفایی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی است

سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره احتمال حضور شرکت‌های چینی به جای کره‌ای‌ها در بازار لوازم خانگی، گفت: ظرفیت و پتانسیل کشور برای تولید لوازم خانگی بسیار بالاست و خروج کشورهایی مانند کره از بازار ایران فرصت تازه‌ای برای شکوفایی تولیدکنندگان داخلی در این عرصه است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لوازم خانگی ایرانی کیفیت بالایی دارد، افزود: اگرچه کیفیت لوازم خانگی ایرانی بهتر از شرکت‌های چینی است اما تولیدکنندگان داخلی باید به مسائلی مانند مشتری مداری، گارانتی، خدمات پس از فروش، شبکه‌های توزیع و... توجه کنند.

وی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از فرصت به وجود آمده استفاده کند و تولید و فروش لوازم خانگی ایرانی را در بازار گسترش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی می‌توانند قطعات مورد نیاز را وارد کنند، خاطرنشان کرد: تقریبا تمام مواد مورد نیاز تولید لوازم خانگی به جز برخی از آنها در داخل موجود است البته در سایر کشورها نیز 100 درصد یک محصول در داخل تولید نمی‌شود و قطعات یا مواد اولیه از سایر کشورها براساس ظرفیت‌سنجی وارد می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی طی یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در یک سال گذشته قیمت تمامی مواد اولیه موردنیاز تولید این محصولات افزایش پیدا کرد به طور مثال اگرچه سیم مسی، آلومینیوم، فولاد، پلاستیک و... موردنیاز تولید لوازم خانگی از داخل تامین می‌شود اما از آنجایی که این مواد قابلیت صادرات دارند افزایش قیمت چشم‌گیری پیدا کردند در نتیجه محصول نهایی-لوازم خانگی- نیز گران شد.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-21 14:58

افزودن دیدگاه جدید