کد مطلب: 

228712
عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا:

اپراتورها با شرکت‌های خارجی و داخلی یکسان قرارداد ببندند/ تنها خواستار مواجهه در شرایط برابر با خارجی‌ها هستیم/ اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باعث رونق تولید شد

عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات، گفت: از وزیر محترم ارتباطات می‌خواهیم که به اپراتورها تاکید داشته باشند تا شرایط قراردادی که با خارجی‌ها چه در بحث پرداخت و چه در مباحث دیگر داشتند را با شرکت‌های داخلی هم داشته باشند. ما تنها شرایط برابر با خارجی‌ها می‌خواهیم.
اپراتورها با شرکت‌های خارجی و داخلی یکسان قرارداد ببندند؛ تنها خواستار شرایط برابر با خارجی‌ها هستیم

مهندس مهرداد میراسماعیلی، مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید، در گفت‌وگو با سیتنا، پیرامون نمایش محصولات جدید این شرکت در نمایشگاه جنبی مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات که در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: در مراسم روز جهانی ارتباطات، دو محصول برای معرفی داشتیم که بر روی یک محصول تکیه کردیم و آن هم رونمایی از مودم‌های LTE سمت مشتری با دامنه‌ی استفاده در شبکه‌های موبایل همراه اول و ایرانسل یا مبین نت و یا شرکت هایی است که بر روی شبکه‌ی موبایل، پهنای باند و اینترنت را به صورت ثابت ارائه می‌دهند، می‌باشد.

وی، ادامه داد: از طریق این محصول ارائه شده در نمایشگاه توانستیم از خود کارخانه به صورت مستقیم بر بستر اینترنت همراه اول ارتباط برقرار کنیم و آقای مهندس جهرمی توانستند با مدیر کارخانه صحبت کنند و از نزدیک شاهد نحوه‌ی تولید مودم در ایران باشند. این مودم‌ها در کشور تولید می‌شوند و تنها قطعاتی که برای تولید این محصول، از خارج وارد می‌شود، چیپ‌ست‌، خازن و مقاومت است، اما تمام مراحل به طور کامل در ایران انجام می‌شود.

میراسماعیلی، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هشت ماه است که با یکی از اپراتورها بحث تست داخل شبکه‌ی نمونه اولیه را داشتیم. نیازها برای مدیریت نرم افزاری که بر مبنای مدیریت‌های از راه دور مودم برای ارائه‌ی کیفیت بهتر به مردم است را کاملا تست کردیم، شروع تولید انبوه از دیروز شروع شد و وزیر محترم ارتباطات هم مشاهده کردند و یک نمونه به ایشان هم ارائه شد تا بتوانند تست کنند.

عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات، در ادامه‌ی ‌گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، افزود: محصولات دیگری که در نمایشگاه نشان دادیم، پروژه های FTTH یا GPON بود و با محصولات داخلی دیگر که از شرکت تولیدکننده داخلی در بحث OLT است به طور کامل تست شده و در شبکه‌ی مخابراتی ایران استفاده شده است.

وی، اظهار کرد: به طور کلی تمام مودم‌های باسیم سمت مشتری که با فیبر یا سیم به داخل منازل می‌رود را تولید کردیم و توانستیم با حمایت بخش‌های مختلف و تلاش کارکنان، تولید مودم‌های بی سیم را داشته باشیم و اولین محصول را ارئه کنیم و در تلاشیم تا پایان امسال محصول دیگری هم معرفی کنیم.

میراسماعیلی، گفت: اپراتورهای اصلی کشور مشتری‌های ما هستند و برند U.TEL محصول داخلی و ثبت شده‌ی ما در کشور است و نزدیک به هفت سال است که فعالیت می‌کند که در بین مردم جا افتاده است و با توجه به اینکه محصول داخلی بود، بازخوردهای خوبی از مردم گرفتیم و کاربران رضایت خاطر خوبی داشتند و توقع چنین کیفیتی از محصول ایرانی نداشتند و پیش بینی می‌کنیم که به زودی به کشورهای منطقه، صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید، خاطرنشان کرد: حمایتی که در یک ‌سال گذشته به دلیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از بخش داخلی شد و وزارت صنعت و مجلس شورای اسلامی، تاکیدات زیادی هم بر حمایت و استفاده از تولید و ظرفیت داخل داشتند، کمک بزرگی به ما کرد.

وی، گفت: از اواسط سال 96 حمایت‌های بیشتری از ما شد که باعث شد رونق زیادی در بحث تولید داشته باشیم. از سال گذشته شرکت ما با توجه به آنکه هیچ کمک مالی از ارگانی نگرفتیم و با سرمایه‌ی خصوصی خودمان کارها انجام شده است، رشد خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر می‌توانیم از شیفت اول به شیفت دوم هم برویم و حدود 200 نفر اشتغالزایی داشته باشیم.

عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات، افزود: با توجه به نیاز بازار و استفاده از محصولات جانبی و برخی خدماتی که ارائه می‌دهیم، معتقدیم که اگرتولید ما به ظرفیت واقعی که در وزارت صنایع گفته شده و 560 هزار مودم در سال است برسد، می توانیم 500 نفر اشتغالزایی داشته باشیم که رقم بالایی در بحث IT است و اشتغال غیرمستقیم هم حدود 1000 نفر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید، تاکید کرد: از وزیر محترم ارتباطات می‌خواهیم که به اپراتورها تاکید داشته باشند تا شرایط قراردادی که با خارجی‌ها چه در بحث پرداخت و چه در مباحث دیگر داشتند را با شرکت‌های داخلی هم داشته باشند.

وی افزود: ما شرایط برابر با خارجی‌ها می‌خواهیم و توان‌مان را به آنها می‌رسانیم. اپراتورها رفتار مناسبی با تولیدکنندگان داخلی داشته باشند تا رونق اتفاق افتد. بحث سرمایه‌ی در گردش به بحث مهمی برای شرکت‌های داخلی تبدیل شده است و اگر اپراتورها کمک نکنند، به تولیدات داخلی ضربه‌ی بزرگی وارد می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-20 13:26

افزودن دیدگاه جدید