کد مطلب: 

228679

پیش‌نویس سند پیشگیری از جرایم فضای مجازی تهیه شد

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضائیه گفت: پیش‌نویس سند پیشگیری از جرایم فضای مجازی تهیه شد و برای بررسی در دستور کار کمیته اصلی در شورای عالی فضای مجازی قرار گرفت.
پیش‌نویس سند پیشگیری از جرایم فضای مجازی تهیه شد

به گزارش سیتنا، فرزاد جلیلیان سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تأکید بر ترویج فرهنگ گفت‌وگو در کشور با توجه به تخصصی و پیچیده شده موضوعات در جوامع انسانی گفت: حوزه جرایم و آسیب‌های اجتماعی هم از حوزه‌هایی است که مدیران را مجاب می‌سازد تا با استفاده از اتاق‌های فکر به عنوان ابزار مدیریتی با بهره‌گیری از تفکر جمعی، ضمن شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، بتوانند راهبردهای پیش‌رو را ترسیم کنند.

وی ادامه داد: به همین منظور چهار کمیته تخصصی پیشگیری از جرایم نوپدید و آسیب‌های مجازی، دعاوی و اختلافات، انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و فساد مالی در دستور کار مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی قوه قضائیه قرار گرفت تا مدیران این معاونت از دستاوردهای این کمیته‌ها بهره لازم را ببرند.

جلیلیان اظهار کرد: این جلسات در سال گذشته نتایج مثبتی به همراه داشت که از جمله آنها می‌توان به تهیه پیش‌نویس سند پیشگیری از جرایم فضای مجازی اشاره کرد؛ این پیش‌نویس سند از سوی این معاونت تهیه و تنظیم شده و مورد پذیرش شورای عالی فضای مجازی کشور قرار گرفت.

محسنی تبریزی رئیس کمیته تخصصی پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی هم با در دستورکار قرار دادن موضوع شناسایی حوزه‌های اولویتی سبک زندگی بر اساس شرایط فرهنگی و اجتماعی موجود و اثرات آن بر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان داشت که سبک زندگی سالم و محافظت شده در مقابل سبک زندگی ناسالم و خطرآفرین قرار دارد که در سبک زندگی معطوف به سلامت شاهد حضور عوامل محافظت‌کننده مانند عزت نفس، خانواده‌گرایی، اخلاق گرایی، حمایت اجتماعی هستیم و نقیض این، سبک زندگی پرخطر می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه‌شناسان سبک زندگی ناسالم را در ارتباط با رفتارهای پرخطر می‌بینند خصوصاً مصرف دخانیات، مصرف الکل و مواد مخدر رفتارهای پرخطر، کم تحرکی و حتی رفتارهای مربوط به بدخوری و پرخوری، خودکشی، وندالیسم و… اینها همه محصول شیوه‌های غلط زندگی است و از نظر جامعه‌شناسان احتمال بروز رفتارهای پرخطر در سبک زندگی سالم و محافظت‌کننده بسیار کم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-19 22:13

افزودن دیدگاه جدید