کد مطلب: 

228567
خبر خوب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ساخت سپر دفاعی توسط دانشمندان جوان ایرانی برای مقابله با حملات استاکس‌نت با موفقیت‌ آزمایش شد/ برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی، با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی، تجهیزات در شبکه‌ها نصب می‌شوند/ با تکیه به جوانان، از تهدیدات فرصت می‌سازیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از مدتی قبل با سفارش سازمان فناوری اطلاعات، دانشمندان جوان دانشگاه‌های ایران، یک سپر دفاعی (فایروال) برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی ساخته‌ بودند که عملا خرابکاری صنعتی مثل استاکس‌نت را در شبکه‌های برق و امثال آن خنثی میکنه. این سپر، موفقیت‌آمیز آزمایش شد. در روز جهانی ارتباطات، از این دستاورد بیشتر خواهیم گفت.
ساخت سپر دفاعی توسط دانشمندان جوان ایرانی برای مقابله با حملات استاکس‌نت با موفقیت‌ آزمایش شد/ برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی، با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی تجهیزات در شبکه‌های مورد نظر نصب می‌شوند/ با تکیه به جوانان، از تهدیدات فرصت می‌سازیم

به گزارش سیتنا، مهندس اذری جهرمی در پستی اینستاگرامی، نوشت:

از حمله استاکس‌نت حتما شنیدین! #خبرخوب اینکه، امروز یک گزارش دریافت کردم. از مدتی قبل با سفارش سازمان فناوری اطلاعات، دانشمندان جوان دانشگاه‌های ایران، یک سپر دفاعی (فایروال) برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی ساخته‌ بودند که عملا خرابکاری صنعتی مثل استاکس‌نت را در شبکه‌های برق و امثال آن خنثی میکنه. این سپر، موفقیت‌آمیز آزمایش شد. در روز جهانی ارتباطات، از این دستاورد بیشتر خواهیم گفت.

پ.ن: برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی، لازم است که این تجهیزات در شبکه‌های مورد نظر نصب شود که طبیعتا این موضوع با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی، عملیاتی خواهد شد.

با تکیه به #جوانان، از تهدیدات فرصت میسازیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-05-16 09:43

افزودن دیدگاه جدید